1 Kasım 2018

maniac s01e09:

Utangatta

--- spoiler ---

.mizahına sokayım, ben gülmüyorum. arada biraz komiklik olabilir ama bütün hikayeyi buna yıkmaya başlamaları komik değil sıkıcı oluyor. bir hikayede şahin olarak geliyor, sonraki hikaye natoda yargılamaya geçiyor.

.neymiş efendim minik tatlı bir uzaylı kardeş gelmiş, onu ses sistemine kokteylini döktüğü için elektrik verip patlatmış. komik mi şimdi? anlatımı belki biraz komik sayılabilir ama olaylar komik değil. hem uzaylı meselesini nato mu ele alacak? türkleri konuşturmadılar bile.

.uzaylı hikayesi saçma işte, bu esas elemanın dünyayı kurtaran adam modu vardı. o da mı sadece mizahtı? hiç ciddi bir hikayesi yok mu bunun? komple mizahsa hiç komik değil, ciddi olsalar belki biraz ilginç olacak.

.ciddi hikaye içinde komiklik yapsalar o bile bundan daha çok mizah olacak, o derece kötü bence. neyse adamlar kendi dünyasını yaratmış, özel seksenler bilgisayarları ile yapay zeka yapmış, kablolar, arayüzler, joystick'ler falan derken bitti gitti. yapay zekayı öldürdüler.

.kadın zaten denekleri bırakmamış mıydı? öldürmeleri gerekmiyor da olabilir. esas kadın ve kız kardeşi olayını çözünce sanki yapay zeka da biraz huzura ermişti. yasları bitmeyen insanların hikayesi de zaten en klişe hikayelerden, tüm olayları oraya indirgediler. 

.bundan sonra herkes deneyden uyanacak, gerçek dünya ile mi devam edecek? bu dizi nereye gider ki böyle? ne diye yapmışlar ne etmişler ben anlamadım. üstelik fişi çekersek tüm verileri kaybederiz de dediler. bir taraftan kaybetmeleri saçma, mutlaka yedekleme olmalıydı. hadi diyelim hepsi gitti, bu durumda tüm sezonun deney hikayesi de çöpe gidiyor. ne akla hizmet ediyorlar ben anlamadım.

.leftovers tipinin kör oldum demesi komik ama abartmış o da... annesi ile ilişkileri meselesi de çok abartı oldu. tamam anladık ama uzattıkça uzattılar. üstelik insanların hayati bir tehlikesinin olup olmadığı, uyanıp uyanmacaklarını da bekleyebilirlerdi. sonraki bölüme bu işin konusu çıkabilir.

--- spoiler ---