24 Aralık 2017

serial experiments lain s01e13:

Ego

--- spoiler ---

.insan evladı on üç bölüm yaptığı bir animede ki üzerine pek düşünmüşler ona şüphe yok, doğru düzgün bir final yapmaz mı? sorular sorup cevaplar vermemek ne oluyor?

.hafızalardan silinme meselesini var oluş sorununa getirip sonra bunu evrenin ruhu gibi bir şeye bağladılar diye anladım. zamanda ileriye geriye doğru gibi değil bir şeyler hep orada kalır gibi anlattılar.

.kablolu mevzusunu açıkladılarsa ben anlamadım. gerçek dünyada bir matrix miydi? değil miydi? bu belli olmadı. lain bir yazılım mıydı? gerçekliği etkilemesi meselesindeki bağlantıyı da çok kuramadım. insanların hafızalarını kontrol ederek gerçekliği değiştirdiğini anlattılar.

.sonunda kendini tüm hafızalardan sildi, iyi güzel de şimdi hepsi kabloluda mı hala? gerçek hayatta mı bu oldu? yani bize baştan beri izlettikleri gerçek hayat, bu arkadaşların bilgisayarlarında takıldıkları karakterler kabloluysa belki biraz anlamı olabilir ama yine de çok yeterli gelmedi bana.

.adamlar matrix filminden önce böyle bir şey düşünmüş ama tamamına erdirememiş gibi geldi bana. özellikle serinin adından insan bir deney falan bekliyor. belki dark city'deki gibi bir deney. hatta şehrin görüntüsünü büyüttüklerinde bir ara öyle bir şey olacak sandım ama öylesine bir enstantane yapmışlar.

--- spoiler ---