15 Aralık 2016

vikings s04e13:

Two Journeys

--- spoiler ---

.iyice coştular ama mallıkta coşmak gibi. en azından bir şeyler oluyor ama anlamakta zorlanıyorum. ragnar'ın planı neydi? oğlunun tehdit olmadığını gösterip onun vasıtası ile intikam olmak mı? bu durumda kendisini feda mı etmiş olacak? böyle mi ölecekmiş yüce ragnar? peki geri gidip güç toplayamaz mıydı? ha kimse takip etmiyor onu ama en azından doğru düzgün gelirdi. şimdi azıcık gücü fırtına ile yok oldu. kalanları da kendisi kesti. sırf bu sinsi planını uygulamak için. fransızlara da ölü numarası yapmıştı. garip yani bilemedim.

.bjorn desen amcası ile anlaşmaya çalıştı. ilk kabul etmeyecek gibiydi sonra kendisinin gelmesi karşılığında kabul etti. ben askerlerle birlikte giderler sandım ama rollo tek başına vikingler ile sefere çıktı. elemanı suya bandırdılar, boğulma testi mi ne yaptılar? ölmediğine göre hala viking mi demek oluyor? yoksa kurtulması mı gerekiyordu? anlayamadım o işten bir şey.

.viking ana yurdunda lagertha, kraliçeye saldırdı. yeteri kadar adam kesince artık kesmeyin hepsi benim halkım dedi. şimdi kraliçeliğini ilan ettiğinde bjorn ne diyecek? geriye bir sürü kardeşi kalıyor? ikisini esir aldı, ikisi seferde. biri de ragnar'la takılıyor. toplam hepsi bu kadar mıydı? karıyla kandırmaları komik oldu. neyse ki çok fantezi yapmadılar.

.fransız kütüphaneci ile sefere çıktığı suların tehlikeli olmasını anlattı. roma imparatorluğuna en parlak döneminde mi saldıracakmış bunlar? hezimet olmayacak mı? nasıl bir çılgınlar anlamıyorum. adamlar anlatıyor şurayı da aldı burayı da aldı. bari güçleri birleştirip saldırın değil mi?

.toptan anlaşılmaz bir şekilde ilerliyor. ragnar'ın aklındaki şaşırtıcı diye yapmış olmalılar, belki abartmışlardır. belki esas hikayeye bağlı değillerdir, artık göreceğiz.

.ivar ile ragnar arasındaki muhabbetler güzeldi. çocukken bunu öldürecekti ya onun muhabbetini ettiler, pek duygulandı yılan gözlü ivar.

--- spoiler ---