5 Kasım 2016

the man in the high castle s01e09:

Kindness 

--- spoiler ---

.biraz sinirlerimiz bozdular. şimdi bu filmler gelecekten mi geliyor yani? hani alternatif evren gibi bir şeydi? nedir şimdi? o kadar film olayında iki tane insanın ilişkisi mi varmış? frank öldürülecek joe da öldüren kişi olacak. bu mudur yani? bu nedir peki?

.manası nedir anlamıyorum artık, bu karakterler arası meselelere indirgemelerine iyice hasta oldum. plan program sıfır, her şey manasız. zaten filmde kız da görünmüyor. direkt onu mu öldürecek? general direkt emir verdi. kendini kurtarmak için bunu yapacak mı? artık ne kadar saçmalayacaklar göreceğiz.

.daha beteri, almanlara ihanet eden abimiz ve ticaret bakanının japon bilim bakanına verdikleri filmde silah planları varmış. ülen mallar, silahlar eşit olursa barış gelir gibi bir mantıkla bunu nasıl yaptınız? milyonlarca insan ölür diyorlar şimdi. veliaht saldırıdan sonra savaş istiyormuş. tek tarafta o silah olsa böyle bir şey olmayacak iken şimdi dünya savaşı çıkacak gibi.

.hayzenberg abimizin (uğraşamadım yazmasına) silahı varmış, atom bombası gibi bir şey herhalde. einstein'ı öldürmüşler mi nedir? filmde de atom bombası patlıyordu. ilkin japonlara atılan bomba sandım ama sonra gelecek filmi olacak gibi geldi. emin değilim, bakalım ne çıkacak?

.frank'in arkadaşına kıyamadım bir tek, adam iyilik timsali, para çıkartıyor veriyor. silahı saklıyor. her türlü yardım ediyor. 

.generalin başı dertte orgenaral tipi ava davet etti. yardımcısını aşağı atmıştı. onu öldürmek isteyen bu tipmiş. aynı zamanda hitleri de öldürmeyi planlıyormuş. bunun için kendisine güvendiği bizim hain tipi ayarlamış. nasıl karışık bir plansa artık ama saçma sapan olduğu ta buradan belli oluyor. avda ne olacak bakalım? kim kimi öldürecek?

.oğlu meselesi de belirsizliğini koruyor, hala sağlığı bozuluyor. generalden güzel bir atılım bekliyoruz, diğerlerini öldür demekle olmuyor. bu sezon finalinde hiçbir şey açıklanmayabilir. bu dizi böyle kalabilir. boşa gitti o kadar zaman. sonraki sezonu izler miyim hiç bilmiyorum.

--- spoiler ---