10 Mayıs 2016

game of thrones s06e03:

Oathbreaker 

--- spoiler ---

.aşırı durağan bir bölüm oldu. kimseye bir şeyler olmadı. tek aksiyonu geçmişte yaşanmış bir olaydı. bran yine anılar içinde bir gezintiye çıktı. babası süper kılınç ustası ile kapışıyormuş. adam iki kılıncı ile onbeş kişiye saldırmış, nerdeyse ned abimizi de öldürüyormuş. neyse ki arkadan biri yetişip kurtarmış. eh tarihi kazananlar yazıyor işte. asıl olay anılar içinde babasına seslenme olayıydı. duydu gibi baktı da ne alaka yani duysa ne olur? geçmiş muhabbeti nedir? şimdilik ortada bir şey yok. hayatı boyunca mağarada kalmayacakmış ama ne zaman yola çıkacaklar onu da bilemedim.

.küçük kardeşi ile birlikte değiller miydi? hikayeyi o kadar takip edememişim ki ramsey'in karşısına velet stark gelince şaşırdım. madem küçük kardeşi kaybettin niye kurtarmaya gitmiyorsun? o yabani kız ile ayrılma hikayesi vardı sanki ama yemin olsun gram hatırlamıyorum.

.asıl olay jon snow'un ölümden sapasağlam dönüşü olacak mı? olmayacak mı meselesiydi. neyse ki sağlam döndü, öyle içine şeytan kaçmış gibi de değil. bölüm sonunda lord kumandanlığı falan bıraktı, aldı son sözleri, kesti cezayı, tribini attı gitti. kuzeyi kim kurtaracak şimdi? kış falan geliyordu ne oldu o iş?

.kurdu uyanınca bunu tam tanıyamadı, hafif bir pürüz çıkıp da delirtmeseler bari elemanı. ölümden dönüş bu kadar kolay mıymış? hafif saç kesimi, iki laf falan derken olmuş mu bu iş hakkaten? kimse inanamadı gibi ama şimdilik durum böyle.

.doğuda işler karışık, khaleesi'yi süründürecek gibiler. koca khal'ın (gülerim ben bu lafa) dulları ev içinde takılıyorlarmış. artık astlık üstlük ilişkisi var. kuralları çiğnediği için karar bekleniyor, başına ne gelecek gümüş saçlının? ejderhası bulsun kurtarsın şunu.

.küçük kuşlarım diye diye müptela olmuş veletlerden mi bahsediyormuş? kafaları şekerle güzel gibi geldi bana. tabii cersei almış küçük kuşları, kendi hakkında ileri geri konuşanların kafalarını eziyor.

.rahibimiz ile kralcağız arasındaki dialoga pek vakıf olamadım. bunların dinini imanını da pek bilmiyorum o yüzden ters bir şey demeyeyim ama adam çocuğu eziyor resmen, böyle kral olmaz olsun. lannister hanedanı durduk yere yerle bir oldu. bir sürü mesele var ama kendi aralarında anlaşamıyorlar zaten, böyle gider bu iş.

.arya'nın eğitim bitmemiş, biraz daha zorladılar gözü açıldı. isimsiz kızcağız oldu. kör dövüşünü falan bile öğrendi. geçmişinden ve öldürülecekler listesinden de kurtuldu herhalde. tamam güzel yolda ilerliyor da bunun neye faydası olacak? dünyayı değiştirsenize ülen.

--- spoiler ---