20 Şubat 2016

vikings s04e01:

A Good Treason

--- spoiler ---

.biraz sönük başladı. pek bir şey olmadı aslında. ragnar, valhalla rüyası gördü. haliyle hristiyanlığına göndermeli şekilde kapıyı yüzüne kapattılar. ölmedim diye sevinebilirdi ama savaşçı arkadaşlar tabii pek sevinmedi. öyle tüm tanrılara birlikte tapmakla olmuyor. ortada kalacak ragnar'ın ruhu.

.ragnar yatakta iken oğlu floki'yi tutuklattı. ragnar uyanınca ben daha önce olayı hallederdim, niye böyle yaptın ey oğul dedi. oğlan da aldı başını dağlara gitti. neymiş vahşi doğada hayatta kalacakmış. babasının kalamayacağını düşündüğü için böyle bir yola meyletmiş. bir de onun hayatta kalma mücadelesine bölünmese bari hikaye.

.floki direğe bağlandı. ragnar bir miktar başında muhabbet etti. kıskançlıktan öldürdün sadece dedi, bakalım akıbeti ne olacak? bu tanrılar muhabbetini güzelce yapabilirler ama olaylar oraya gitmeyecek gibi.

.rollo salağı iyice salak olmuş. kendini fransız falan zannediyor herhalde. kendinden şüphe eden adamların miktarını sordu, yarısı dedi. hepsini katletti. nasıl yani? olacak iş mi? mantığı manası neydi? anlamadım bir şey. rollo'nun geride kalma hikayesini de tam hatırlayamadım. salak gibi kadına takık durumdaydı ama fransızlarla dost mu olmaya karar verdiydi? kardeşi kardeşe kırdırma muhabbeti hatırlıyorum ama çerçevesi neydi unuttum.

.zaten evlilik töreni, sonra yatak muhabbetleri falan komikti. sevilen bir ayıcık mı olacak nedir? planı nedir? bu adamın fransada ne işi var? en kabalarındandı güya ama işte sona bak sen.

.lagertha adamın şeysini kesti. korkulur bu karıdan. önce kalf mıdır nedir? yavşak tipimiz adam olmuş. lagertha'nın arkasında durdu. tam anlamıyla ileri demokrasi şeklinde milletin oy vermesini sağladı. legertha'nın sürgün edilmesi yönünde oy kullananları da öldürttü, komikti.

.uzun boyku kraliçemiz salak salak ortalıklarda dolanıyor, kahine falan gitti. ragnar'dan sonra kadın yönetecek mi diye soruyor? ragnar'ın ölmediğine üzüldü resmen. bu kadın şu tanrı ile seviştikten sonra mı böyle oldu? nesi var anlamadım hiç.

--- spoiler ---