16 Şubat 2016

Da Vinci's Demons s03e01:

Semper Infidelis 

--- spoiler ---

.bıraktığım diziler kervanına ekleyeceğim sanırım. uzun bir süre sonra üçüncü sezona geçeyim dedim ama gram lezzet almadım. hikaye nereye gidiyor? önceki sezon macerası, bulmacası falanı filanı vardı. şimdi neyi var? her bölüm türklere küfredecekler herhalde.

.bir de çevirmen "fuck"ları pek bol keseden çevirmiş. saçma sapan bir iş olmuş. türkler giriyor italya'ya yaşlıları sakatları öldürün gerisini köleleştirin falan diyor. lan atalarımız öyle şey yapar mı hehe? çok abartmışlar, hani yapmışlarsa bile çok abartı, göstere göstere bir saçmalıktı.

.yetmiyor adamların bizanslı zırhları falan var. her tarafları demirli, normalde tersi olur. tersi anlatılır. hareket serbestisi için zırh giyilmez. çok atiklerdir. ne bileyim nerden tutsan elinde kalan bir hal olmuş.

.en büyük gizem bu türkler da vinci'nin eşyalarını nerden bulmuş? kim planlarını projelerini göndermiş. hadi gönderdiler diyelim. nasıl inşaa etmişler. neyse ki türkleri geri kalmış gibi göstermediler, ona da şükür. 

.üstüne papa'nın saçma sapan hikayesini eklemişler. ikize ne olduydu? tutsak olmaktan kurtuldu ise diğeri ne oldu? diğeri kim falan derken ilk karıştırdım. sonra bizim gizemli türk'ü görünce gerçek papa o dedim. o papa'da italya'nın kötülerden temizlenmesi için türklerin bir içeri girip ortalığı dağıtması şart gibi bir muhabbetini ediyordu. klasik kötü plan projesi işte. hani iyidi? iyice saçma oldu.

.da vinci annesini öldürdü mü? annesi türk müymüş? bildiğin türk'e benziyor. hatta kürt bile olabilir. zaten türkleri falan çok acayip gösteriyorlar. bir de gemisi patlamış, annesini zincirle suda gösterdiler. kendi kendilerini mi patlatmışlar? türklerin savaş zekasını açıklayamdılar ama daha fazla da uğraşmam diyorum. tekrar dönüp bakarsam mevcut diziler bitmiş demektir ama şu son dönem o kadar çok dizi çekildi ki, bunun olacağı ihtimalini vermiyorum. zaten kalburüstü işlerin yeni bölümleri de başladı.

--- spoiler ---