4 Aralık 2015

once upon a time s05e10:

Broken Heart

--- spoiler ---

.kanca olayını güzel yaptılar aslında da bu karanlık olanları ışığı söndürmek için toparlamak niyeydi? zaten excalibur bütün iken bunu beceremiyor muydu? emma tüm bunları yaptıydı, ışığı söndürecek hale geldiydi. şimdi neden dolayı diğerleri geri geldi?

.emma'nın ailesini bertaraf edişi ve işte serinin diyar kapatmalı mor büyüsü meselesini güzel açıkladılar. kanca karanlık olan olduğu vakit kafayı yemiş, bana güvenmiyorsun muhabbetine emma'nın kafasını ütülemiş. kırık excalibur'u götürüp vermiş.

.elele tutuşup halledeceğiz meseleleri diye gelmişler bunlar, merlin de o sırada bana bir şey olursa diye mesaj bırakıyor imiş. nimue muhabbeti nedendir o hala belirsiz. karanlık olanı onunla yok etmek demek ilk karanlık olanı öldürmek demek ise bu nasıl olacak? bu kadının onlara yardım etmeyeceği bariz. camelot'un diyar değişimi için en sevdiğinin kalbini kullanmaya bile çekinmedi. merlini kolay harcamışlar yine, baştan beri işlevsiz gibiydi, sonu da öyle oldu.

.rumple'ın kancayı dövmesi meselesi biraz saçmaydı. şimdi bütün excalibur kimseyi kontrol etmiyor mu? olayı mı böyle oldu yani? o da biraz belirsiz. eğer kontrol ediyorsa niye karanlık olanları kontrol etmiyorlar? bu kısmı anlamadım, açıklamadılar da...

.herkese hafızasını geri verdi emma hatunu, henry ile tekrar barıştılar. tekrar barışma yolundalar. tekrar operasyon ismi falan buldular. dreamcatcher dediklerini aldılar geldiler, hafızalar yerine oturdu. emma kancanın neyi planladığını biliyorum dedi ve göl kısmına geldik.

.rumple ölümden döndüğü için onun kanı ile yeraltı dünyasından kapı mı ne açıyormuş? olay bundan ibaret ve hep birlikte ışığı söndürecekler. eh yine sorayım bu excalibur ne işe yarıyor? rumple kılıncı aldı ama kızı alamadı. her türlü mü kaybetti ne oldu yani? 

.belle'in tribini de hoş karşılamadım ama hak etmişti diyelim. yaşlı kurtu zor günler bekliyor artık.

--- spoiler ---