9 Haziran 2015

game of thrones s05e09:

The Dance of Dragons

--- spoiler ---

.acayip işler yaptılar ama pek beğenmedim. zorlamaydı bence. stannis karakterine uygun bir hareket değildi. uygun muydu yoksa? tamam adamın yanında dünyanın en kötü karısı var belki, acayip dini muhabbetlere de göz yumuyor belki ama ne ara inandı? savaşı kazanmak için ne gerekiyorsa yaparım modu mudur bu? bazen insan kaderini yerine getirmeli diye bunu kızına söylettirdiler de yine de ikna olmadım. son ana kadar durduracak sandım.

.nasıl bir tanrı masum bir kızın canlı canlı yakılmasını ister ülen diyemiyorlar mı? kurbandır iyidir güzeldir de öyle savaş olmaz olsun demeliydi stannis, davos abimizi de bu yüzden uzaklaştırmış demek, bir sürü dialog yaptıkları zaman öleceğini anlamamız gerekiyor. anasının son anda feryat etmesini de samimi bulmadım. ne bileyim olmadı hiç bir türlü.

.bolton malları yirmi adamla savaşa değil de ordunun erzağını, atlarını falan yakmaya gelmişler. civarı iyi bildiklerinden de bunu başarmışlarmışmış, onu da beğenmedim. salak cadı kadın ateşe bakarak bir terslik olduğunu anlıyorsa bunu niye öngörememiş? niye kimse bu karıyı suçlamıyor? çocuk yakmak nedir lan?

.bir de pedofiliye geçtiler, çocuk yakmayı geçtim. arya'nın öldürülecekler listesindeki mal şovalye pedofili bir tipmiş. karıları getiriyorlar hepsine yaşlı diyor. baştan desene ben çocuk istiyorum falan diye, nasıl bir kafadır arkadaş. bu muhabbetler bile fazla ya hani insanlık bu diye mi gösteriyorlar nedir anlamak zor. arya dalar öldürür sandım ama o muhabbeti de yok yere uzattılar.

.dorne'da işler normalleşti. mevcut kralımız pek iyi bir insan, savaştan kaçınıyor. jamie de durumu iyi idare ediyor. yılan karısına da diz çöktürdüler de son anda bir saçmalık yapmazlarsa bunların hikaye tamam gibi. uzatmasalar iyi...

.jon snow yabani kardeşleri aldı getirdi, dev aralarında dolandı, herkes kötü kötü baktı falan da hala sen bizi öldürdün jon snow diyor. akyürüyen (geziyor mu yürüyor mu?) olacaktı hepsi arkadaş, sırf bu yüzden bile güzel strateji ama bir de birbirlerine girer bunlar ayıkla pirincin taşını. sezon sonu akyürüyen muhabbeti olmazsa önceki bölüm erken finalmiş diyorum.

.ejderhaların anasının muhabbeti iyidi güzeldi ama ondan bile çok memnun kalamadım. güvenliğiniz nerde arkadaş? bir stadyum dolusu maskeli tipi nasıl içeri aldınız? nasıl korumalar yeterli olamadı. ilkin dövüşler falan yaptılar öyle hafif şakalı falan, sonra jorah çıktı meydana yeminini falan etti. iki kere ölüyordu ölmedi, birinde rakibi kurtardı saçma sapan, neyse temizledi hepsini tam khaleesi'ne biri yaklaşıyordu ki abimiz olduğu yerden mızrağı aldığı gibi indirdi adamı.

.daha sonra hepsi bir kaçış, karşı koyuş falan derken stadyumun ortasında sıkıştırdılar. ne olacak şimdi dedik? e haliyle ejderha gelecek işte. gözleri kapattıktan sonra bekledik gelmesini, geldi iyi güzel ama mızrak yiyene kadar ne bekliyorsun ejderhaların anası? bir yedi iyi yedi, eh ısıracak mı? yer mi anasını falan derken? bindi sırtına uçtu gitti. her zaman rastlanacak bir olay değil ama adamların fantastik yapmama olayı aynı zamanda yapamama gibiymiş. ejderhalı uçuş sahneleri cidden çok aksak idi. havaya bile sokamadılar. 

.her türlü anasını koruması takdire şayan ama ne bileyim daha iyi sahneler beklemiştim, olayların gelişimi az daha makul olur demiştim. bu nasıl şehri ele geçirmektir. lekesiz kalmadı resmen piyasada. ha lavuk tipli zengin eleman da öldü allahtan o iyi oldu.

--- spoiler ---