26 Mayıs 2015

game of thrones s05e07:

The Gift

--- spoiler ---

.iki olayla şaşırttılar beni bu bölümde. ilki bizim tyrion ve jorah çabucak khaleesi ile karşılaştılar. ikincisi bizim yüksek rahip fena adammış vesselam. hani bu çıkışın ardında çılgın ninemiz var mı bilmiyorum ama cersei de zindanlara düştü, oh oldu. iki olayı da yakın zamanda pek beklemiyordum ama adamların zaten özelliği bu bazı olaylar hiç olmuyor, bazı olmayacak olaylar da çat diye oluyor.

.her karakterden biraz görüldü sanırım bu bölüm. jon ağırdan ağırdan yabani ile yoluna koyuldu. arkada sam kaldı, üstad öldü ıssız acun kaldı. sam'in yavuklusuna yavşadılar. hüpletelim bir kuble dediler. sam haşin erkek modunda girdi odaya ama ağzını burnunu kırdılar. dedim ölecek herhalde ama pat sevgili kurt geldi. jon tembih etmiş herhalde ben yokken göz kulak ol diye. kurtardı elemanı. sonunda yavuklusu ile pek tatlı seviştiler. kıyamadım sam'in keyfine hehe.

.stannis abimiz bolton pezevenklerine doğru ilerliyor ama kara yakalanmışlar, paralı askerler kaçmış. büyücü kadın kızını kurban etmesini talep etti. yok artık dedi stannis abimiz, sakalları ile daha bir karizmatik artık. kararları daha bir kesin. ne olursa olsun yürüyeceğiz diyor. kış ile helak olurlarsa çok üzülürüm ya bakalım ne olacak, başlarına ne gelecek?

.sansa'nın canını okumuş mal oğlan, odaya kitlemiş devamlı istediğini yapıyormuş. salak kız reek'den yardım istedi. artık theon falan kalmamıştır anlamıştır. mum meselesini tam söyledi mi bilmiyorum ama mum konusunda haber getiren karının derini yüzmüş koymuş meydana. iri sarışın hatun da dışardan işaret bekliyor hala. sansa'dan geriye pek bir şey kalmayacak o anlayana kadar.

.jorah abimizin maske ile dalış sahnesi iyidi. khaleesine yalvarır bakışları da fenaydı. yaşın kaç başın kaç adam dedim. neyse bir hediye getirdim muhabbeti yaptılar, bölümün ismi de o olmuş. tyrion oradan atladı hediye benim diye. tabii bu çukur dövüşleri midir nedir, ilkinde majestelerinin gelmesi biraz abartı oldu. köle tüccarı tip spartacus'un sahibi gibi bir tip de değildi. para verip aldı ikisini ama karşısında khaleesi'yi görünce eli ayağına dolandı. bir de dövüş dedikleri topluca birbirlerini kesme gibi bir şeymiş. ben daha sağlam bir şeyler bekliyordum. jorah'ın birden kendini göstermesi iyi oldu. tyrion'un zincirlerini kıran abiye de selam olsun buradan.

.serçe parmak ile ninemizin konuşması kilit roldeydi sanki, yüce rahibe karşı bir olaya mı girişecekler? yüce rahibin bahsettiği kişi kimdi hatırlayamadım. cersei hakkında bilgiyi kim getirdiydi? kendileri zindanda ama yargılama yapmadan zindana atmak falan neyin nesi? oda biraz acele oldu ama şaşırtmak için kabul ettik bunları.

.jamie ve silah arkadaşı dorne'da pek bir olaya girişmedi. zindandaki sahne pek tatlıydı. bülbül gibi şakıyan şakalı abimizin yarası zehirliymiş. yedi krallığın hatunlarını överken, dorne'lu hatun önünde soyunmaya başladı ve panzehir için sen güzeldin, bir tanesin dedi. kadın hakkatten güzel yalnız şimdi, eğri oturalım dik konuşalım.

--- spoiler ---