4 Aralık 2014

the 100 s02e06:

Fog of War

--- spoiler ---

.adamlar iyice geliştirdiler meseleyi. gayet de ilgi çekici oluyor böyle. konuları çok uzatmıyorlar artık. öyle elli saat dram yerine parça parça tadında veriyorlar. artık herkesin bir dramı ve ikilemi var zaten. örneğin lincoln meselesini çok uzatırlar sanıyordum ama şimdi karşılaştılar bile. bağımlılığının tedavisi falan uzun sürebilir ama ben bu kadar çabuk karşılaşacaklarını düşünmemiştim.

.başkan ile marcus meselesi de çok hızlı ilerledi. liderlerini önce sakallı iri yarı bir tip olarak gördük, ortaya bıçak attı. kana kan dediler, biriniz diğerini öldürür ise teslim olma koşullarını onunla konuşuruz dediler sonra ezik bir kadını köşeye bıraktılar ve gittiler. abilerin muhabbet iyidi. marcus kendini feda etmek istedi, başkan ağabey olmaz dedi. kolunu falan kesti derken kadını rehin aldı ama kadın dakkasında yere serdi başkanı. meğer kendisi liderleri imiş. 

.bu dizideki kadın egemenliği de pek tatlı olmaya başladı. genelde topluluklara kadınlar liderlik ediyor. clarke'dan bu yana bu böyle. başkan da zaten siyahi bir abimizdi. alt mesajları hoş yani. yerlilerin lideri de sağlam bir hatun imiş. onurlu davranıştan falan anlayan doğru hüküm veren.

.amma velakin neden kaçın ya da ölün mesajı gönderdi onu anlayamadım. üstelik nereye kaçmaları gerekiyor? toprak savaşı mı şimdi bu olanlar? marcus'u ne diye tutuyor o halde? mesaj gönderince ne oldu yani? marcus'u tutunca onu mu lider kabul etmiş oldular? halbuki asıl lider jaha abimiz idi... bakalım nereye bağlayacaklar bu meseleyi.

.finn meselesi çok karın ağrısı olur dedim ama tadında ilerletiyorlar. dialoglar kısa ve vurucu şekilde ilerliyor. üstelik raven daha anlayışlı davranıyor gibi görünüyor. bu durumda aşk üçgenimizde beklenmedik gelişmeler olacak diyebiliriz. aman da aman hehe.

.figuran askerlerin ölümüne yine ayar oldum. şimdi artık sayıları daha çok ama haybeye öldüler, gürültü yapacak aletle oynamak nedir? karanlıkta bağırmak nedir? bunlar nasıl asker?

.dağda işler çıldırdı iyice, başkan iyi adamı oynuyor güya ama sonuçta pek bir şey değişmiyor. bilim insanı battlestar karısı en kötüleri herhalde. kanın nakil olduğu kız durumu gösterdi bizim jasper'a o da tipleri tekrar ikna etti. sadece zaman kazanıyorlar ama sonuçta bir yandan da istediklerini almış oluyorlar. ne anladım ben bu işten? clarke'ı bekliyorlar acizler. clarke'la mı doğdunuz lan?

.bir hafta ara mı ne verdi, o haftaya gelene kadar her gün bir bölüm izliyordum ama böyle bekleyip izlemek daha keyifli oldu. bölümden midir? yoksa merak unsurundan mıdır bilmiyorum dizi güzel bir yere gidiyor ya bakalım artık.

.dağ insanları kötünün de kötüsüymüş. sarı dumanı bunlar yolluyorlarmış. kaç kişi öldü onun yüzünden, yetmiyor adamlar sinyal bozuyormuş. nasıl bir teknoloji varsa bunca yıldır hiç mi bozulmamış? yetmiyor en başta exodus gemisin düşmesine bunlar sebebiyet vermiş bu sinyal olayı ile... karakutudaki parazit aynı parazit dediler.

.şimdi en başından beri bu dağdaki sığınak yüzünden buraya gelmişlerdi ama dünyada başka yer mi kalmadı arkadaş? bir tek süper sığınak bu muydu? bu nasıl tesadüf diye de teessüf etmek istiyorum.

--- spoiler ---