17 Haziran 2014

The Dog Rescuers


bu tarz bir çok program gördüydüm de şimdi denk geldi iki bölümünü izleyeyim dedim. bölüm isimlerini bulamadım. programlar başlarken de bir şey yazmıyor. üstelik diğer bölümlere de denk gelirim gelmem bilmiyorum. o yüzden bu koca seri için tek sayfa yapayım dedim. izlersem devamına eklerim artık. hayvan kurtarıcıları idi sanırım önceki seri, bu seri sadece köpekler üzerine. denk gelirse izlenebilecek bir şey.

--- spoiler ---

.ilk izlediğim bölümde uçuk hippi bir çiftimizin eviniin bok götürülmesi konusu esas idi. kokusu buraya kadar geldi. bildiğin her yer kaka, ulan nasıl yaşadınız orada diye sormak istiyorum ya soramadım. hayvanları pislikleri içinde bakmaları zaten inanılmaz. neymiş efendim yeni yavrulamışlar, beklenmedikmiş falan. on günde temizleyip kendi köpeklerini geri aldılar, yavruları da verdiler. bizim buralarda sokaklar yavru kaynıyor alıp bakan yok, adamlar evlerini bok götürse bile sokağa salmıyor diye de tersinden düşünebiliriz tabi bunu.

.balkonda sıcakta bırakılan köpek vardı bir adet, kurtardılar. ayrıca 15 yaşına gelmiş ayağa kalkamayan bir köpek daha vardı, bunu uyutmak zorunda kaldılar.

--- spoiler ---

--- spoiler ---

.ikinci izlediğim bölümde evde yavruları ile yalnız bırakılan saldırgan bir tür esas konu gibiydi, kadınlar uğraşıyorlar falan. yiyecek ile bir yere kadar kandırıyorlar ama sonunda kurtarılıyorlar. bir kaç günlük yalnız bırakılma dendi sanki ama adamlar kapıyı kırıp giriyor içeri. kötü bir şey elbette ama duyarlılık da hat safhada.

.bayırda çayırda bir yerde kulubeleri içine hapsolmuş köpeklerin durumu da çok fena idi. sahiplerinden korkma yanında dışardan korkup kulübeye kaçma olayı hakkaten kötü hissettiriyordu insana.

.bir tane de yaşlı çift vardı, köpekleri yokuşta düşse yuvarlanarak aşağı iner o derece şişko. adamlar kilo sorununa bile parmak basıyor. amerikan versiyonunda çok daha ağır bakım hataları vardı sanki ama bunlar da kötü tabi.

--- spoiler ---

--- spoiler ---

.en enterasanı ile başlayalım. adamın teki çöp ev yapmış ama köpeğinin tüyleri pasparlak. iyi bakmış hayvana ama evine köpek bağlasan durmaz hehe. hayvan pek keyifli duruyor aslında ama konserve ağzını yüzünü kesebilir diye köpeğini alacağız yoksa temizle ortalığı diyorlar. adamların olaya gel, köpeğe verdiği değere gel.

.üstelik iki yüz  yıldır böyle takılıyorlar imiş. ingiliz abiler işte. köpeğini terk eden salağın teki banka bağlamış, biri görmüş haber etmiş. su vermiş falan. neyse ki pek bir şey olmamış elemana. çok da oyuncu bir tip idi.

.tırnağı uzadı keselim derken karısına saldıran köpeği kafeste tutan adamı da bulmuşlar. kim nasıl şikayet etmişse adamlar buluyor. köpeğin durumu kötü idi. çişi içinde kalmış hayvan, sonu da pek mutlu şekilde oldu. ben dogo'ya benzettim ama kırma idi sanki.

--- spoiler ---

--- spoiler ---

.bu evini çöpe çeviren tiplerden her bölüme serpiştiriyorlar herhalde. bu sefer yaşlı bir kadın yaşlı köpeğine bakamayacak durumda, hayvanın deri, kulak göz her yer gitmiş. evi bok götürüyor. köpeği verdi. neyse ki hayvanda ciddi bir şey çıkmadı.

.polis baskını sonrası ihmal edilmiş bir köpeğe de duyarsız kalmadılar. camlar ayağına batar diye endişe ediyor. derken köpeği teslim ediyorlar ve mutlu son.

.meme kanseri olan bir köpek ve zayıf kalmış bir büyük ırk daha vardı. onlarla ilgili kısımları pek bakamadım. meme kanseri tip kurtuldu. yaşlı amca da sevindi. yaşlıların hayattan bezmiş köpekler de nasıl bir tesadüftür insan anlamıyor.

--- spoiler ---

--- spoiler ---

.iki bölüm daha izledim, bir hayli bölüm oldu böyle ya bölüm adını ne hatırlarım ne bulabilirim. üç adet olay vardı her zamanki gibi, ilkin bacağı doğuştan sakat yavru rott-sibirya kurdu kırmasını gördük. akıbetini göstermediler ya da kaçırmış olabilirim. omuzdan ya da dirsekten kesilmesi gerekiyormuş bacağı. doktor omuzdan olması gerektiğini söylüyor aam kalbi kaldıracak kadar büyümesi gerekiyormuş. belki o kadar beklememişlerdir çekimler için, hali vakti iyidi yani.

.diğer olayda aç bırakılmış iki tane Rhodesian Ridgeback adlı köpekçikler vardı. biri 14 yaşında idi, diğeri de orta yaşlıydı herhalde. 14 yaşında olan zafiyet geçiriyor idi. omurgası belli durumda, gram yağ kalmamış, kaslarını öğütmiş falan, diğeri de çok zayıftı ama omurga yine belli olmuyordu o kadar. bu tarz zayıflatma görüntüleri cidden çok kötü. ulan görmüyor musun hayvanların halini? nasıl o hale getirebilirsin ki? neyse ki kurtardılar ve kilo aldılar iki ayda falan, sağlıkları da yerindeymiş maşallahları vardı.

.sonraki olayı bir sonraki bölümle karıştırıyor olabilirim. belki de bir olay unuttum artık bilemiyorum. arabada susuz bırakılan bir köpek vardı. bunu da araya sıkıştırmışlar gibi geldi bana. hani pencere hafif aralıktı ama hava sıcakmış, güneş gelirse ölür dediler artık gerisini bilemiyorum.

--- spoiler ---

--- spoiler ---

.ikinci izlediğim bölümde en acayip hikaye eve bir sürü köpeği kapatmış tiplerin hikayesi idi. sarışın kısa saçlı hatun gelip bunları yakalayınca apar topar araba ile kaçıyorlar. bir ik tane de köpekleri yalarına almayı ihmal etmiyorlar sanki seviyormuş gibi. ulan içerde kıyamet koptu ve köpekler bir tane köpeği öldürdü, öldüğüne inanamadım. kurtarılacak falan sandım o şok oldu. diğer bir tanesini de ağır yaraladılar ama o kurtuldu. sosyalleştirilmemiş, kendi aralarında çiftleştirilmiş köpekler böyle davanırmış dediler.

.köpeklerine bakamayan tiplerin dramı da fena idi. ingilterede ekonomik kriz yüzünden köpeklerini sokağa salıyorlarmış. bu duyarlı tipler de koruma merkezini arayıp sahiplendirilmesini istiyor. bir tane pek tatlı bir köpekle son fotoğrafını çektirip vedalaşması iç burkucu idi. hani daha bir sürü köpeği de var ama yine de üzücüydü.

.bir köşeye atılmış alman kurdu vardı son hikayede burasına pek bakamadım, dinleyebildim sadece. koruma merkezinin devreye girdiğini duyunca on dakikada geldi sahipleri. böyle de adamların caydırıcı etkisi var işte. o da iyidi.

--- spoiler ---