8 Mayıs 2014

curiosity s01e05:

Is There a Parallel Universe?

--- spoiler ---

.through the wormhole s02e06 ile aynı bölüm gibi, büyük kısmı aynı olduğuna eminim ama hatırlayamadığım yerler de vardı. ilk kısımlar aynı idi, taşlar ile ihtimal hesabı yapan abi, restorant'da takılan abi falan hepsi vardı yani.

.kuantum meselesi ve anti madde meseleleri de aynıydı. hatırlayamadığım kısım elemanın teki kuantum fiziğinin atomaltı haricinde de uygulandığı bir sistem yapmış olduğu idi. bunun ne olduğunu kavrayamadım ama kabul edilmiş olsa duyardık herhalde şimdiye kadar. bir teoridir ve hala kanıtlanmamış falandır herhalde.

.kara delikler ve beyaz delikler ve ağırlık çalışan salak insanı da hatırlıyorum diğer bölümden. her kara delik içinde evren yok falan diyor ama devamında biz de bir kara deliğin içinde isek diye devam ediyor.

.gama patlamaları ile diğer evrenlerden bize mesaj gönderiyorlar meselesini de yeni olarak duydum. belki unutmuşumdur bilmiyorum ama bu fantastik olsa bile fena bir fikir değil gibi.

.neyse tekrar olduğu için fazla da üstünde durmaya gerek yok. morgan abinin lafları da birebir aynı idi sanki. nasıl bir kafa ise adamlar iki farklı seriye aynı bölümü kaktırmış hehe. ucuza belgesel çekilir tadında olsa gerek.

--- spoiler ---