17 Ocak 2014

Ancient Aliens s05e14:

Emperors, Kings and Pharaohs

--- spoiler ---

.elemanları özlemişiz. altıncı sezon gelmiş.  yeni bölümünü ilk defa gördüm. kaç zamandır devamlı eski bölümleri görüyordum çok dikkatli bakmıyordum. artık daha dikkatli bakarız da yakalayalım yeni bölümleri.

.imparatorlar, tanrılar ve firavunlar gibi bir mevzudan geldiler. çok yeni bir şey duyamadım. zaten daha önce de bu tiplerin uzaylılar ile ilgisi olduğunu anlatmışlardı. şimdi toplu bakış gibi bir şey olmuş.

.dna ile oynadılar meselesini bu sefer liderlik dna'sı üzerinden açıklamış oldular. uzaylıları beklemeyelim zaten liderlerin soyundan gelenler uzaylı diye de  bölümü bitirdiler.

.tabi ingiltere hanedanından bahsederken bir de kan man derken devamlı, dedim yoksa hepsini incelediler de özel bir şey mi buldular? yapılan sadece liderlik davranışı gösteren tiplerin dna'larında belirli bir dizinin olduğu tespiti imiş. davranışlarının %24'ü dna kökenli diye bir şey dediler.

.eh ilginç sayılabilir ama tabi pek bir zorlama diyebiliriz. firavunlardan hindistanın manyak tanrılarına ve cengizhan'dan japon imparatorlarına hepsi göksel kökenli demişler. ne deselerdi? biz sıradan insanlarız mı? aslında osmanlı imparatorluğuna bu yüzden girmemişler diyeceğim ama başka sebepler de olabilir.

.sarı imparator çin kültürünü yaratan tip imiş. aynı şekilde diğer mühim imparatorlar kültür üzerinde de büyük etkiler yapmışlar. cengiz han bile insan kesmekten fazlasını yapmış dediklerine göre. bilemedim artık adamlar boş değilse ve hakkaten gökten geldilerse hehe. hepsinin böyle bir hikayesi var ne yaparsın?

--- spoiler ---