28 Eylül 2013

NextWorld e03:

Future Cars

--- spoiler ---

.geleceğin arabaları diye bölüm yapmışlar, yine tekrarlar gördüm malesef. su altında giden arabayı ayrıca mı görmüştük yoksa filmlerden falan mı benziyor idi bilemedim ama üstü açık su altında gitmek çok manasız geliyor. adamlar zevkine takılıyor yani, dalış sporu gibi bir şey herhalde.

.akıllı arabalar aslında iş yapar gibi ama tipten kaybediyorlar, hız yapabileceklerini de sanmıyorum. öyle saçma sapan dört teker, paralel park falan yaparlar ancak. rüzgarda uçup gidecekler gibi.

.camı monitöre dönüşen araba fikrini ne ara gördüydüm hatırlamıyorum ama çok benziyor idi, belki bu serinin başka bir bölümünde belki başka belgeselde artık. en iyi fikir bu tabi, üstelik arabası da pek maharetli ama hepsi çok yavaş kalıyor.

.hız canavarları da uçaktan bozma, ne yapacaksın o arabalar ile? özel şeritler falan olacak diyor bin küsür km'ye kadar çıkacaksın diyor. yok artık daha neler. uçalım bari...

.kazaları önleme fikri aslında ne iyi fikir olabilir ama gidip çekirgeleri örnek almaları biraz saçma geldi bana. havadaki manevra ile yerdeki bir mi? beyinleri ufakmış ama sinir sistemlerine bağlı olmadan otomatik sağ sol kanatlarını değiştirip çarpışmadan o kadar çekirge bir arada uçabiliyor imiş. ilginç ama uygulanamaz gibi geldi.

--- spoiler ---