11 Temmuz 2013

Through the Wormhole s03e08:

Mysteries of the Subconscious

--- spoiler ---

.bu belgesel serisine pek yakışmayan bir bölüm idi, pek feyz alamadım. en ilginç kısmı son iki anlatılan şey idi. birinde adam beynin dahiler gibi çalışması için elektrik sinyali gönderip insanların çözemedikleri problemleri çözmesini sağladığını iddia ediyor. diğeri de insansız hava araçlarının görüntülerini analiz eden teknisyenlerin beyin sinyallerini taklit ederek kısa sürede tecrübeli teknisyen yaratacağını söylüyor.

.hepsinde insan faktörü var bir kere. bu kadar efektif ise neden kullanıma açılmadı mesela? tamamen deneysel belki ama yine de eğer ciddi bir şey olsa elbette kullanımı olurdu. sadece laf salatası gibi geldi bana bu yüzden.

.tibet keşişleriymiş de yok efendim huzur diyerek beyin aktiviteleri azalıyormuş da falan da filan da... pek boş beleş işlerdi bunlar. ha stres zararlı tamam da sana kaldıysak işimiz var.

.bilinçaltı ile karar verme olayları da çok desteksiz geldi, savaşta radar teknisyeni bilmeden bir karar vermiş de doğru çıkmışmış. onun da desteği varmış falan. adam destekli atmış işte arkadaş ne yani?

.sosyal zeka olayında da ne dediklerini anlamayacak kadar sosyal gerizekalıyım sanırım. deneyde ne oldu şimdi? neyi ortaya koydu ben çözemedim. herkes birbiri ile konuşmuş da şunlar bunlar az konuşmuş da. ulan hayvanlardan örnek verdin bari hani ne bileyim dominant vücut dili mili bir şeylere ışık tutsa idin. konuşuyor işte hepsi daha ne?

--- spoiler ---