25 Mayıs 2013

Known Universe s02e01:

Is Anyone Out There?

--- spoiler ---

.bu dandik belgesel serisinin en iyi bölümüdür herhalde. daha önceden izlediydim gibi geldi. kim bilir ne zaman artık, ama puan verecek sayfasını bulamadım. imdb bilgileri hatalı. s02e01 başka bir ad ile yazmışlar artık bastım ona puanını.

.uzayda yaşam ve canlılıktan bahsettiler. tabi yine anlatıcı bilim insanları saçma sapan tipler, hatta yeni katılan bir tip yine bir bölümünü izleyip yazdığım ama başka bir bölümünü izlemediğim için yayınlamadığım bad universe diye saçma sapan bir belgel serisi yapıyor. özel seçiyorlar bu malları ona ikna oldum artık, neyse kötü bir şey demeyelim yine.

.hem eleman diyor ki, bu nasıl bir tasarım arızası arkadaş. hem yemek yiyoruz hem nefes alıyoruz aynı yer ile. böyle şey olur mu? daha iyisi elbette vardır diyor. uzayda yaşam insan tipinde, iki gözlü bir burunlu olması meselesi çerçevesinde diyorlar bunları. güzel diyorlar aslında da evren o kadar farklılaşmış bir yer mi diye de insan düşünüyor. sonuçta genelde ham maddeler aynı, değişik varyasyonları falan var. koşullar farklı farklı ama bir yerçekimi mesela canlılık üzerinde ne kadar bir etkiye sahiptir. gerçekten canlılıktaki simetri olayını alır mı mesela diye düşünüyor insan.

.bundan gayri güneş sistemindeki olası canlılık meseleri ve tabi asıl olay okyanus dibindeki sıcak su bacalarında canlılık olması gibi önemli bilgiler var idi. ilk burada mı gördüydüm bu bilgiyi bilemiyorum ama koşullara uygunluk, enerji ve su olduğu vakit canlılık orada vardır diye bir çıkarıma sebep oluyor idi.

.bu yüzden eğer bir gün yaşamaya elverişli ama hiç canlılık olmayan bir bölge bulunur ise o vakit çok şaşıracağımdır, böyle de garip bir yumurta tavuk muhabbeti döner buraya ama cidden aksini görmeden ya da doğrulayamadan karanlıkta oturuyoruz gibi geliyor insana.

--- spoiler ---