29 Nisan 2013

Orphan Black s01e01:

Natural Selection

fena durmuyor idi başlayayım dedim, on bölüm varmış zaten. devamı gelir mi gelmez mi bilmiyorum ama bir kere esas kızımız bile diziyi izletir gibi geldi. dram ve bilim kurgu pek iyi kaynaşmıyor ama dizi içersinde olmuş gibi duruyor. eşcinsel bir karakterimiz var yine. hani olmasın demiyorum ama neden son zamanlardaki dizilerde esas karakterlere bu kadar yayıldı anlayamıyorum. öyle işte can sıkıntısına bundan iyisi can sağlığıdır denecek bir seri kendisi.

--- spoiler ---

.intihardan sonra kafaya yakın çekim kısmı pek güzel olmuş. tadımlık yapmışlar bir de omuza sabitliyorlardı sanırım kamerayı ona benzer bir şeyler yapmışlar ama çok hafiften böyle, anın içine sokmuş sanki ya da ben sokuldum bilemedim.

.olaylar tren istasyonunda başlıyor, esas kızımız şehre geliyor. ikiz kardeş kadar benzeri trenin önüne atlayıp intihar ediyor (bir tane daha çıktığı için klon meselesi olduğunu düşünebiliriz). çantayı alıp bu kadının hayatına girmeyi deniyor. tabi bu kızımız hafiften hırsız, hafiften uyuşturucu satıcısı bir tip. eşcinsel üvey kardeşi ve kızını bir kadından kurtarıp kaçma niyetinde.

.o yüzden para lazım işte ve ölen kızın hayatına giriyor tabi işler beklediği gibi gitmiyor. ha bir insan atlamışsa vardır hayatında bir yamuk diye de bakması lazım ama böyle bir yamuk çıkar mı hiç?

.örgüt falan da çıkar herhalde bunun altından biri ateş açtı, bir tane daha aynı kız buna gelince anlının çatına yerleştirdi bir mermiyi. bu kaçtı bakalım telefonda biraz olayları açıklayacak yetkili bir ağbi bağlandı herhalde. orda da bitirdiler bölümü.

.çok çılgın bir olay çıkmasını beklemiyorum arkada, keşke bilim kurgu meselesinin üzerinden çılgınca bir şeyler çıkarsalar ya organla ilgili bir şeydir ya da bir deney falandır işte klasik bir durum çıkar.

--- spoiler ---