20 Mart 2013

spartacus blood and sand s03e07:

Mors Indecepta

--- spoiler ---

.hoş bölüm idi ama bir sürü yerinde aması var. bu kore'nin amacı nedir? sezar ile ne konuştu ya da ne yaptılar anlamadım. onu sadece savaş alanına getirsin diye mi kandırdı? sonra spartacus'e mi katılmak istedi? imkanı yok? ha hain evladından kaçmak için yapabilir o kısmı anlarım ama yine de yarım kaldı bence. üstelik niye demedi, kaynım bana kaydı diye? aralarını mı bozmamak istedi? anlamadım pek bir şey...

.hep bir adım önde idi bizim haşmetmeap crassus ama son gülen iyi güler hesabı spartacus bir plan yaptı. ölüle bakıp gülünce anladık hendeği dolduracağını tabi. crixus ile anlaşmazlıkları yumruklara dönüştü, içimi kıyıyor bunların arasındaki durum artık. bir yere oturtsunlar ilişkilerini böyle yürümez peynir ekmek gemisi.

.son kısımda kaçmamış olmaları pek güzel idi ama crassus'u nasıl indiremediler? o kadar iyi nişancılar ama olmadı mı? yoksa şimdi öldürür isek o bakışları nasıl atarız, bu kadar becerikli kötü karakteri bir daha nerden buluruz mu dediler? pek olmadı o kısmı ama yine de toplamda güzeldi.

.çeviriler için bir şey dedim mi bilemiyorum, sevgili çevirmene şükranlarımızı sunarız ama devrik cümlelerden eski kelimelerden bazen anlam kaçıyor diye düşünüyorum. hatta genelde anlam kaçıyor, tekrar okumak gerekiyor ya da garip bir anlam çıkıyor. geçen eski bölümleri cnbc-e'de görüp biraz çevirilerine baktım da hiç öyle kastırmamışlar. normal çevirmişler, ha adamlar prof tamam ama yine de normal kelimeler, düz cümleler ile çevrilse yeterli olur aslında. maceraya hiç gerek yok aslında yapacak bir şey yok tabi.

--- spoiler ---