5 Kasım 2012

the universe s02e02:

Cosmic Holes

--- spoiler ---

.öncelikle ilk çevirimi yaptım, vatana millete hayırlı uğurlu olsun hehe. neyse bölüm idare eder idi. bazı kısımları bu tür belgesellerde hep kapalı kalıyor ya benim anlayışımdan herhalde bu bilemedim ya da konuşan abiler fazla bilgililer aktaramıyorlar o da olabilir. 

.beyaz delik meselesini bu bölüm ile duydum. bir nevi büyük patlama tekilliği meselesine benzettiler ama sonra o kadar da stabil falan değil dediler. öyle mi değil mi bilmiyor tabi kimse. öyle konuşuyorlar işte.

.solucan deliğini zaman makinası olarak kullanmak tam olarak nasıl oluyor? içinde bekleyince mi zaman yavaş geçiyor yani bunu net demediler sanki ama hem başka yere hem başka zamana gidince nasıl tam işlev sahibi olacak. bu da pek saçma geldi bana. tabi o kadar ilerleyince bunu çözerler herhalde.

.bunlar haricinde de kayda değer pek bir şey hatrımda kalmadı. kara deliklerin birleşmesi ve gözlemlenmiş kuasarlar muhabbeti de ilginç baya ama ne faydası var tabi bize hehe. bir iki filme atıf yaptılar ama asıl stargate serisindeki solucan deliği meselesi falan artık aşina idik. o olmadan o dizide olmaz idi ama gelecek için hepsi imkansız görünüyor. en azından bizim geleceğimiz için.

--- spoiler ---