30 Ekim 2018

the haunting of hill house s01e07:

Eulogy

--- spoiler ---

.iki bölümdür cenaze işleri var. ayaküstü muhabbet ile devam ediyorlar. bu bölüm önceki bölüm gibi özel çekim değildi. cenaze defnedildi ama luke anasını gördü, bırakma falan diyordu. elini tuttu içeri doğru çekiyordu.

.ardından theo ve babası da odanın içinde benzer bir hayalet gördü. aynı anda gördüler, çığlık kıyametten sonra mevzu anlaşılacak mı? bölümün sonu kırmızı kapılı odada bitti. evi çürüten suyun kaynağı diyorlardı ama karısı kardeşine gidecek zannetmiş, onun yerine odaya geçmiş. özetle böyle.

.kadın hafiften kafayı yemiş, planda nasıl bir manyaklık vardı tam bilemedim. evin planını içiçe tekrar tekrar çizmiş gibi. sonra evin eski görevlisi benim karı da kafayı yedi diye uzun uzadıya anlattı. baba karakteri de uyurken karısı boynuna tornavida dayayınca bir hava alması iyi gelir dedi. kardeşime gideyim dedi ama gidememiş.

.son akşamın olaylarına yavaştan geliyoruz. bir koca sezonda anlatılmadı. luke araba ve para alıp tekrardan kullanmaya başlayacak gibi. sadece görmeyi engellemek için kullanıyordu. yine salak saçma bir şey olacak. abisi ona ben de görüyorum, gerçek olmadığını kabul et, rahat et dedi. babası da sonra ben hayatım boyunca görüyorum normal bir şeymiş falan diyor. ailede bir sıkıntı var hakkaten.

.ev muhabbeti zaten çok sıkıntılı. ailesini yemiş bitirmiş, ev çürümüş kokmuş ama hala evdeler. çok para harcamış olabilirler ama ailesini kaybetmekten önemli miymiş? hem hayaletli ev diye adı çıkmış, küçük çocukların psikolojisi bozulmuş hala dalga geçiyor. şaka gibi yani.

.karısı ev tarafından öldürüldüğü gecenin sorgusuna geçtik. sonraki bölüme de sarkar, kadının intihar ettiğini de kabul etmiyor. diğerlerine dadanan karısı değil o zaman, bir hayalet hikayesi ise neden döngü yarattılar. diğer karakterlere gelecekleri dadanıyormuş gibi durmuyor. kırmızı kapılı odada ne oluyor? iki küçük çocuk içeri girdi diye böyle olduysa theo ve steven neden hayalet gördü?

.çok uzun bir cenaze töreni yapıldı. luke'un konuşması iyidi aslında. büyük ablaları salak saçma şiir okudu. gereksiz gerginlikler devam ediyor. theo ile ablasının kocası oynaşıyorlarmış. kendisi de her şeyi mahvettiğini söyledi. sen hem lezbiyen ol, hem de ablanın erkeğine göz dik, olacak iş değil. alkollüydüm falan diyecek herhalde.

--- spoiler ---