31 Ekim 2016

the walking dead s07e02:

The Well

--- spoiler ---

.önceki bölümler arasında dağlar kadar fark vardı. negan yine orta nokta ama bu dünyada iyilikler hakim, hatta adam kendini kral zannediyor. hatta adamın kaplanı var. ne oluyor ülen derken güzel açıklama yaptılar. uzun zamandır böyle boş beleş muhabbetlerinden sıkılmadığım olmamıştı, eh şimdi de sıktı biraz ama fena değildi.

.carol ve morgan'ın hikayelerinden devam ettiler. carol bir şeylerden kaçıyordu yaralandıydı. morgan da onu kurtarmak için adam öldürdüydü. o ara süvariler geldiydi. hah işte onların krallıkları varmış. carol yolda kafayı yedi, zombileri insan gibi gördü, ahanda yandık şimdi bunun deliliği ile uğraşacağız dedim ama neyse ki uğraştırmadılar.

.kadın iyileşti, mekanı terk edecekti, kralla sohbet ettiler bir sürü sonra terk etmez mi dedik ama etti. niye etti? bölüm sonunda kral kaplanı ile geldi. nar getirdi, haydin bakalım ne oldu şimdi dedik. gereksiz saçma oldu, bölüm boşa mı gitti? yoksa sezon ilerledikçe negan ile savaşta bunlar kaplanı ile mi gelecek? kaplan acayip fantastik oldu ama hikayesini gerçekçi yaptılar.

.tabii önce bir anlatayım. bu kral hazretleri, hayvanat bahçesi görevlisiymiş. kaplanın teki araya düşmüş, bacağını kırmış. kan kaybından ölecekmiş. bu eleman hayatını riske atıp kaplana yardım etmiş. o vakitten itibaren arkadaş olmuşlar, zombi salgını başladığı zaman da bunun yanında olmuş. hayatını kurtarmış. insanlar da bunu kral gibi görmüş, kaplan da iyi enstantane vermiş. öyle ballım güllüm yaşıyoralr imiş.

.ülen şimdi sen o kadar vahşi hayvana böyle davranabilir misin? yani evcilleştirmesen, küçükken yanına almasan nasıl bu hale gelir? hiç mümkün değil, hele bunun yeme gideri, bu kadar insan aç muhabbetini de düşünmek lazım derken dialoglar arasına sıkıştırmışlar. on kişilik yemek yiyormuş ama insanlara umut veriyormuş.

.bilemedim pek ikna olmadım ama ilerde kaplanlı negan savaşları görürsek şaşırmam. bu sezon diğerlerine göre daha hareketli olacak gibi en azından hikayenin çerçevesini bir hayli genişlettiler. ayrı yerleşim bölgeleri ve bir sürü insan var. yeni karakterler var. karalı ben beğendim ama bağlayacakları yer önemli. izleyeceğiz artık.

.morgan'ın ikilemlerine çok girmediğimize sevindim. elemana verdi kitabı, pek muhabbeti olmadı gibi. adam öldürmeme konusunda minik testi olmuş. silahı yine kapalıydı. bunun ikilemlerinden bıktık, yeter artık. negan için zombi ile domuz besleme olayı da iyidi. hakkaten o kadar yerleşimden sekiz tane domuz haraç kesmek pek mantıklı gelmedi bana. adamlar refah içinde yüzüyor resmen.

--- spoiler ---