3 Temmuz 2013

Through the Wormhole s03e03:

Is The Universe Alive?

--- spoiler ---

.bu belgesel serisine yakışmayan bir bölüm oldu, bölümler arttıkça mesele mi kalmamış da olayı evrenin zihni meselesine bağladılar bilemedim. metafizik bir şey demediler "allahtan" ama yine de çok da elle tutulur bir bilgi ile gelmedikleri ortada. üstelik en sonunda ulan zaten her şey yalan, gördüğümüz her şey yanılsama diyerek bitirmeleri de hoş olmadı. felsefe programına mı döndük ne olduk?

.yine de içeriğinde basit kurallar ile karmaşık sistem yaratma meselesi ve yapay zeka uzmanı eleman iyi idi. kuantum mühendisi eleman tırlatmış gibi, insan bu kadar mı mutlu mesut olur arkadaş, bu kadar mı sever işini bilemedim. üstüne ne dediğini anladıysam arabolayım, zaten kuantumu anlamak yerine garip doğasından yararlanmaya çalışıyorlar imiş.

.biyomerkezcilik nedir? unuttum gitti şimdiden, pek esaslı bir şey demediydi ya neyse artık çok da mühim değil.

.tekillik olayı yalan diyor zenci bir bilim insanı, pek fazla zenci bilim insanı da görmüyoruz haliyle belirteyim dedim. tekillik yerine evrenin kalp atışı gibi devamlı bir büzülüş ve genişleme oluyormuş. büzük teorisi diyelim biz buna. notrino denen parçalıklar da buna sebep oluyormuş. tabi görmemiz ne mümkün?

.neyse işte sonuçta bir şehri yaşayan organizmaya benzetme çerçevesinde evrenin de canlı olduğuna dair bir bölüm idi. tamam da canlılık bu mu? tanımını bile yapamadılar doğru düzgün, kendini çoğaltması, düşünmesi ve gelişmesinden evrenin de bunları yaptığını söylemiş oldular. beyninin yerini pek göremedik ya o kadar da olur herhalde.

.karadelikler ile yeni bebek evren yaratımı meselesini de nereye koyayım bilemedim, ne diyorsunuz siz lan diye sopayla dalasım geldi. 

--- spoiler ---