11 Mayıs 2013

Known Universe s03e07:

Escaping Earth

--- spoiler ---

.hep diyorum yine diyeceğim bunun kadar zekasız bir uzay belgeseli daha yoktur arkadaş. bu sunucu tiplerin hepsinin derhal işine son verilmedi, ıssız bir adaya atılmalı. salak salak gülümseyerek bilim yapıyorlar. üstelik hepsi de kelli felli adamlar, kadınlar. bilim bunlara kaldıysa yeminle işimiz var.

.uzay asansörü ve nano teknoloji olayı ilginç idi. tabi nasıl uygulamaya geçer o kadar ip nasıl havada durur. o kadar ağırlığı yukardaki arkadaş nasıl taşır? dünyanın yer çekimi yüzünden çekilmeyecek mi ipin bir kısmı aşağıya? bu gibi sorulara hiç cevap vermediler. enteresan bir şey gösterdiler. bir iki animasyon hop bitti.

.roket kalkış testini niye yaptılar anlamadım. gürültü yapsın diye mi? bir şey açıklamadılar yeminle salak bunlar. insan bir açıklama yapar. ne yapıyorsunuz orda niye o kadar şey yaptınız, neyi ölçtünüz falan gibi bari.

.engebeli yüzeyler için bir robot tasarlamış elemanın teki, uçurumdan falan aşağı sarkıtıyor kendini, iyi güzel de be adam ileri gitmek mi o? sarkıttın geri çekeceksin işte, uçurumdan indin mi sayılır? ne anladım ben o işten. yarım yamalak bir proje olmuş bak burdan söyeyeyim ben. marsa gönderilen robotlar kuma saplanıyor, bu dağları aşıyor. e yani... bir de her boku yarışma haline getirmeyin lan.

.şu yakıt ve patlama testi de inanılmaz zekadan yoksun idi. adamlar ağacı vurdu hehe. mallar, nereye düştüğünü madem ölçemedin hesap ederim diyor. gören de fiziği baştan yazıyor sanır. hızını hesap edecek altı üstü, yavaş çekim kameralar var, her şey var. inanamadım muhabbetlerine... bir puan daha düşüreyim ben bundan, olmayacak böyle sinir hastası olacağım.

--- spoiler ---