3 Ekim 2018

maniac s01e06:

Larger Structural Issues

--- spoiler ---

.diğer bölümlere göre biraz daha eğlenceliydi. esas doktor olarak leftovers dizisinde oynamış tip, bir hayli iyi oynamış. adam olayın hakkını vermiş. biraz arızalılar ama nerdeyse komikler. bir de annesini diziye kattılar, kalıcı şekilde mi duracak? yoksa öyle göründü bitti mi bilmiyorum ama annesi de ayrı bir manyakmış.

.japon yardımcı, yapay zekaya biraz empati atmış. o da nerdeyse insan olmuş. japon doktorun ölümünden sonra depresyona girmiş. iş yapmak istemiyormuş. bunu düzeltmek için de annesini çağırması gerekti. bilgisayarı annesinin suretinde yaratmışlar. onun doktora çalışmaları, beyin sinyalleri falanları filanları şeklinde açıkladılar.

.deneylerde olaylar karman çorman, esas şişko olan (eskiden daha şişko diyelim) deneyden ayrılmak istedi ama yapay zeka ayaküstü tehdit etti, muhabbeti komik miydi? ona mı komiklik yaptı çok anlamadım.

.esas kız da olaylara inanmaya başldı. tabii bilgisayardaki sadece lehim arızasıydı. bunu da kaçıncı kez söylüyorum bilmiyorum ama neden kontrol edemediler de kozmik bir olay arıyorlar? espirisi mi bu yoksa?

.mevzuyu anlamaya çalışıyorlar. hepsinin değerlendirmeleri falan yapıldı. üçüncü teste geçiş için bir sürü olay. bunların hepsini kabarttılar, mabarttılar derken üçüncü test elf'ler dünyasında başlıyor gibi. ne alaka birader yav? neyse en azından biraz eğleneceli olabilir. aptal saptal kostüm balosu tadında bölüm yapmazlar diye umuyorum.

.deneye katılanların hepsi arızalı herhalde. biraz zencinin muhabbeti de eğlenceliydi. diğer tipleri de katalım demişler. zaten japonca olayları da fena değil. zorla sevdiriyorlar kendilerini belki bilemiyorum ama şimdilik böyle.

.mevcut insanlık çok mutsuzmuş, bunlar da çare arıyormuş. ben böyle anlıyorum. hepsinin bir davranış sorunu var. karakterleri yamulmuş, sıkıntılı bir dünyaya düşmüşler, onu düzeltmeye çalışıyorlar. mesela esas doktorun mastürbasyon sıkıntısı varmış. başka şeyler de olabilir ama annesi ile arası sıkıntılı. artık nasıl bir manyaklıksa dudaktan öpücükle başladılar. iğrençti.

--- spoiler ---