14 Eylül 2018

castle rock s01e10:

Romans

--- spoiler ---

.sen o kadar beklentiyi yükselt sonra gizemi bir sezon daha taşıyayım diye böyle bir sezon finali yap. hiç yakıştıramadım. hele hele tanrının sesi meselesini sokmaları ve altından pek bir şey çıkmamasına çok üzüldüm.

.ulan o kadar mühim bir konu, güzel de ele aldılar ama ne oldu? paralel evrenler çıktı. bilmem ne çıktı, şeytan oğlan mı değil mi çıktı? peki tanrının sesine ne oldu? bunlar niye ses duyuyormuş? sadece paralel evren meselesi yüzünden mi? ilk başta zenci oğlan diğer evrene geçmemişti, babası da duyuyordu. hepsinde mi bir sıkıntı vardı? ne açıklandı ki?

.sabundan heykel meselesine niye hapishane müdiresi intihar etti, onu da hiç anlayamadım. oğlan kesin şeytan diyerek kendini hapishane otobüsünün altına attı, şaka gibiydi.

.esas empatik karının durumu mühimdi. kadın zaten her şeyi anlamıyor muydu? hissetmiyor muydu? diğer evren modelinde de henry'ye dokununca bu evreni görmüştü. güçleri yerindeydi. kapı açan değildir belki ama henry salağını ikna edebilirdi.

.şimdi olaylar salak saçma bir yere geldi, henry otobüsten sesi duydum geri geldim diyen oğlunu merkezden aldı ama bunu hemen yakaladılar. etrafında bir sürü insan ölüyomuş. sağır abimiz de ölmüş, onu da yanındaki oğlan öldürmüş. o da pek gizemli bir mal çıktı ya neyse işte.

.geçtik bunları, telefon hakkında empatik karıyı çağırdı. o da beyaz henry'nin yerini biliyordu. söyledi kadın ve onu aldılar geldiler hüçreye koydular. sonra ezilen hapishane müdiresi yüzünden hareket etmeyen otobüsteki suçluları getirdiler. elemanla dalga geçerken birden kendi aralarında kavgaya dönüştü, yaralama falan derken diğer polisler dikkat edemedi ve oradan silahla kaçtılar, ortalığı yakıp yıktılar. bir sürü insan öldü. zenci henry şeytanı işbaşında görmüş gibi oldu ama hala eleman bunlar benim hatam değil, diğer evrenden geldiğim için bunlar başıma geliyor diyor ki ben buna inanıyorum.

.esas hikaye olarak bu da yeterli değil ama en azından buna sadık kalsalardı ya? gittiler, silah zoru ile zenciyi ormana götürürken birden silah zenciye geçti, eleman yere düştü ve yüzü şeytan gibi göründü. eh şeytan mıymış dedik? silahı alınca da bu elemanı tekrar sezon başındaki kafesine geri koydu. elde var sıfır. tekrar aynı yere döndüler. bu oğlan da kafesine mi çok alıştı yoksa intihar meselesini devamlı maruz kaldığı için bu eleman mı hapishane müdürüne yaptırmıştı? neydi o işin aslı? hafif göndermeli laflardan sonra bir şeytani sırıtış ve on bölüm bitiş, gizem açısından da ilk bölüme dönüş. bitti.

--- spoiler ---