16 Ağustos 2018

castle rock s01e06:

Filter

--- spoiler ---

.biraz bir şeyler olmaya başladı ama adamlar altı bölüm ilerledikten sonra bile bir merdiveni iki saatte çıkartıyorlar. ulan çık bak işte ne oluyorsa ona göre biz de görelim. üstelik bir kamera çekimi var, adam tutup sonunu izletmek yerine araziye çıkıp kameranın gittiği yere gitmeye çalışıyor, sonra şarjı bitiyor ve sağır zenci abimizle karşılaşıyor. bir taraftan şaka gibi, bir taraftan güzel.

.adam akustik uzmanıymış. bunlar arazideki tanrı sesini inceliyormuş. zencinin peder babası da bu işin yolundaymış. bu veletken, bunu ormana getiriyormuş. zorluyor muymuş? mevzu neymiş onu anlayamadık. 

.kürenin sesi, tanrının sesi, paralel evrenlerdeki nano türbülansların sesi falan dediler. en azından ben öyle anladım. artık hangisini seçip alırsan ses meselesi güzel bir hikaye olabilir ama bu adamların bu kadar ağır ilerletmesine dayanabilir miyiz bilmiyorum.

.adam tam sessiz odaya girmem dedi, sonra bir şekilde ikna edip adamı kitledi. o da geçmişi biraz hatırladı. kafası gitti. diğer sesler kesilince kulağındaki çınlama bir şeyler söylüyor gibi oldu. güzel sahnelerdi de bu şekilde sağır mı kalacak? adam duyumunu mükemmelleştirdim diyor, buna da mı aynısı olacak?

.bir de en çok takıldığım o kadar teknik tabiri işaret dili ile nasıl anlatabildi. helal olsun dedim de biraz abarttılar, çeviren eleman da hızlı ve net çevirdi. abartıydı ama güzeldi. ne diyeyim bilemedim.

.diğer tarafta emekli şerif, karıyı kurtarmak için oğlanın isteklerini yerine getirmeye çalıştı. meğer müdürün intihar ettiği arabayı istiyormuş. onu bulup geldi ama bu sefer elinde kanla evin dışında oturuyordu. şerif eve daldı, ortalık karışmış. kan izleri var. mutfak dağılmış, bölüm buralarda bitti. adamlar çok meraklı ve gizemliler, durduramıyoruz.

.bir de zenci avukatın vurdumduymaz oğlu geldi, kendi küçüklüğünü mü oynatmışlar, çok benzerini mi bulmuşlar bu kadar zenci içinde ayırt edemedim. babannesinin ona yaptığı konuşma iyidi. kadın döngüsel bir hayat yaşıyor gibi. elindeki putlarla da şimdiki zamanda olduğunu doğruluyormuş. kafa nasıl gittiyse tüm zamanları aynı zamanda yaşıyor gibi anlattılar. bu kadına bizim şeytan oğlan yardım edecekti, geçen bölümün meraklandırması buydu. o hikayeye hala dokunmadılar.

.bir de empatik kadıncağız zenci avukata ben senin babanı öldürdüm dedi. rahatlığa gel. sen ondan nefret ediyordun, senin ellerinle öldürdüm sayılır dedi. kendisi bile hareket etmemiş. karıyı kontrol bile etmiş olabilir ama adamda büyük bir hafıza kaybı var ve bunca zaman bunun üzerine gitmemiş. şaka gibi.

--- spoiler ---