13 Şubat 2018

Alien Encounters s03e02:

The Entanglement

--- spoiler ---

.daha düşük puan verecektim ama iki kez türk bayrağını dalgalandırdıklarını gördüğüm için biraz yükselttim. adamlar discovery science kanalında bunu yapıyor. tebrik etmek lazım.

.ilkin başlayan hikayeyin de canını okudular. kuantum bilgisayarlarından bahsettikleri kısım yine iyidi de sonra uzaylı dna'lı çocukların hallerine geçtiklerinde iyice saçmaladılar. bir de veletler ergen faln olacak tam bir saçmalık olacak. gifted'ın ucuz versiyonu gibi olacak. ilerleyen bölümler öyle gösteriyor.

.kuantum bilgisayarını kabaca anlattılar herhalde. hala teori mi yoksa çalışan bir tanesini yapma yolundalar mı bilmiyorum. en önemli hususu dış dünyadaki maddeden etkileniyor olması imiş. yalıtılmış bir ortam yaratmak da çok zahmetliymiş. bunu becerememişler.

.uzaylı atığı içinde yalıtımı yapacak bir malzeme buluyorlar. bunu yapan da bir türk mühendis (hindu gibi görünüyor ya neyse) istanbulda bir dönercide dönerden esinlenerek buluyor, böyle anlatınca komik oldu ama adamlar bunun belgeselini çekmiş. ne diyeceğimi bilemedim.

.kuantum bilgisayarı ile her şeyi çözebiliriz ama bizi mahvetmezse falan filan geyiklerinden sonra iki mevzuyu nasıl bağlayacaklar bilmiyorum. hem bilgisayar hem de çocukların süper olması ile gidebilirler.

.zaten bunlar kendi aralarında iletişimde kalıyor, diğerleri bakıyor dışlanmış hissediyor. zaten süperler. insanlar da teknoloji ile aradaki farkı kapatmaya çalışıyor, aynı x-men yahut gifted gibi. senaryosunu yapan kendini çok kaptırmış.

--- spoiler ---