27 Temmuz 2017

preacher s02e06::

Sokosha 

--- spoiler ---

.baya baya beğendim bu bölümü, katillerin azizi meselesini güzel bağladılar, devreden tam çıkarmadılar gibi ama çıkardılarsa bile güzel oldu. belki daha sonra bir şekilde gölün dibinden çıkar da gelirse, niye geldi diyemeyiz. adam süperdi. yan karakter olarak pek beğendim kendisini.

.bizim ekibin kütüphane araştırması yapması da sonunda gerçekleşti. artık kaçmayalım, nasıl olsa bulacak bizi diyebildiler. bu kadar zaman, o kadar ölen insan sonunda eh yani şükür. zaten bu kadar insanın ölmesine göz yumması zaten ruhunun bir kısmını yediğini göstermiyor muydu?

.şimdi bizim abimizin ruhu yokmuş, ruhu bin parçalara ayrılıp yok olmuş. tanrı da bu ruhsuz diye cennete almamış. kendi cehenneminde ilk sezonda gördüğümüz işkencesini yaşayıp duruyormuş. ta ki bizim melekler bunu çekip çıkartana, genesis'i yok etmesi için bunu tutana kadar.

.tam bizim cass'in oğluna (fransız adam da oğluymuş, bunu da pek beğendim lan) gelene kadar olaylar böyle ilerledi. tam adamı harcayacaktı ki telefonda dur ülen dedi, bekle geliyorum dedi. karşısına dikilmesi bir hariykaydı. vaiz'in tipi edasını pek beğendim. 

.sonra tanrının durumundan bahsetti. yaşlı adamın örtbas olduğundan falan bahsetti. bizim eleman inandı ama arkadaşlarını rehin aldı. cennete göndermesi hususunda anlaşmışlardı da ülen sen nasıl güvendin bu vaize? 

.adam kendi ruhundan yüzde birlik kısım verdi, bu parça ile katillerin azizine sözünü geçirmeye başladı. baştan beri genesis'in etki etmemesi ruhsuz olmasından kaynaklanıyormuş. ruhu aldıktan sonra adamı cehenneme yollayacaktı ama kendi ruhunun parçasını da yollamak gibi olacak diye yollamadı. gölün dibine gönderdi ve mesele bu şekilde kapandı. hayırlısı bakalım.

.bir tane japon kardeş, heros'da hiro nakamura'nın yardımcısı kardeşimiz ruh toplayıcısı bir arkadaşımızmış. ruhunu bağışlayan insanlara özlemezsiniz bile diyerek büyük paralar karşılığı ruh emicisini takıp çekip çıkarıyor. zenginlere de daha büyük paralar karşılığı satıyor. zırhlı araç ile de gezinip gidiyorlar.

.vuduyla ruh bulma meselesinden buna bağladılar. aracın patlamaması dahil, zenci elemanın parmak kırılması sahnesine kadar hepsini beğendim ve güldüm, allah yapandan da yaptırandan da razı olsun.

--- spoiler ---