19 Temmuz 2017

game of thrones s07e01:

Dragonstone

--- spoiler ---

.bu sefer bir hatırlatma girişi yaptılar, belki versiyondandır bilemiyorum ama az biraz hatırladık, olaylar da olaylar bir sürü olaylar olmuş. bir sürü tip, bir sürü mekan, hepsini aklımızda tutamıyoruz diye hayıflanmıyorlardır inşallah. ne bileyim işte çok da ilgimi çekmiyor açıkçası.

.jon snow iyice hükümdar olmuş, sansa ile aralarında minik anlaşmazlıklar oluyor. aslında sansa iyi dedi, süper adamlar vardı salaklıklarından öldüler gittiler, gel sen beni dinle, salaklık etme diye. jon da öldü aslında ama geri geldi, bunun bahsi edilmiyor hiç. geri geldikten sonra içine şeytan kaçma olayı yapmayacaklar anlaşılan.

.ramsey salağının yanında kalan kalenin sahiplerinin torunlarını tekrar kendine bağlayıp, kaleyi ellerinden almadı. sansa ile anlaşamadıkları konu buydu. detayını ben bilemiyorum, game of thrones evrenine hakim tiplere bırakıyorum olayı.

.bran stark duvara ulaştı, esas olayı bu yapacak gibi ama gıdım gıdım ilerletiyorlar. diğer tarafta ak gezenler bir yerlere ilerliyordu. bu memlekette değil miydi oralar? niye kimsenin haberi olmuyor arkadaş?

.bir tek tazı alevde yürüyüşlerini gördük, ateşe tapan bu sevimli dostların yanında muhabbetlerini pek beğendim. en azından yeni tiplerden bunlar iyi. tabii olayları nedir? tazı nasıl alevde şekiller görebildi? bunları da hiç bilmiyoruz.

.arya intikamını almaya başladı. frey ailesinin mekanına gitti. yaşlı strain abimizin tipine girip hepsine zehirli şarap içip, güzel laflar etti. geride namını bırakarak ilerliyor ama lannister askerlerini görüp yanlarına girip muhabbet etmeyi de ihmal etmiyor. en azından ben öyle anladım, kraliçeyi öldüreceğim falan deyince oluşan sessizlik artı gülmeleri iyidi. gelişinde de silahlara falan baktı, öldürebilir miyim hepsini falan gibiydi ama tek tek ailelerini duyunca merhamete mi gelecek? arya'nın olayı da karın ağrısıydı ama bir yere gelmeye başladı neyse ki.

.cersei ve jaime kendi başlarına kaldı. evlatlarının hepsi öldü gitti. tyrion karşı tarafa geçti, bu mallar da theon'un amcası ile görüşme yaptı. eleman senin kalbini çalacak bir hediye getireceğim diyerek huzurdan ayrıldı. kendisini karısı olarak istiyor. jaime bir yerinde hopladı yine, garip yani. donanmaları falan çok iyi olmuş.

.en azından bizim ejderhaların anasının donanmasından iyi görünüyor. kendisi de eski memleketine geri döndü, en azından öyle algıladım. mekana mı yerleşecekler? ben direk gemilerle dalacaklar sandımdı, herhalde sezon sonuna dalarlar, aralarında biraz sıkıntı çekerler mekerler.

.tombiş oğlan sam bilgelik peşinde kaka maka temizliyor. çırak olduğundan canını okuyorlar, özel kitaplara yaklaştırmıyorlar. derken erjderha taşının dağını buldu, bunu iletti falan ama ne bileyim bir işe yarayacak mı? esas plan bunu bulup çıkarmak, silah yapmak herkesleri eğitmek falandı. kim bilir ne zaman becerecekler. ordular geliyor, onlar da adım adım geliyor. bir de kendi aralarında birbirlerini yiyecekler. kimseler dünyanın sonunun geldiğine inanmıyor. hayırlısı bakalım. bizim khaleesi'nin aşığı abimiz de iyice taş olmuş, kendisi hisardaymış. allah hakkında hayırlısını versin.

--- spoiler ---