21 Haziran 2017

the handmaid's tale s01e09:

The Bridge

--- spoiler ---

.adamlar ciddi sıkıntılı, ofwaren olan tek gözlü kadını kumandanı kandırmış, zaten kandırdığı belliydi. aile kuracağız diye kadını kullanmış. bebekten sonra da kadını şutlamışlar. damızlık değiştirme olayları var herhalde.

.gittiği yerde sıkıntı çıkardı, seramoniyi yarım kesti. sonra gitmiş eski yerine, almış bebeği çıkmış köprünün üzerine. bölüm adı da oradan geliyor. bebeği öldüremez kendini atar dediydim öyle oldu ama ölmedi salak. işkencesi bitmiyor. komaya falan girdi, sonra uyanacak da bunu tekrar kullanacaklar herhalde. atlamak için biraz alçak bir köprüydü sanki.

.june ile konuşmalarını diğerleri duymadı mı? biraz geri çekildilerdi ama bunlar bitecek umut var falan derken baya baya yürek yemiş şekilde konuştu. neyse ki kumandanını yakalattı. adam damızlığı uygun olmayan şekilde kullandı.

.bizim kumandan da june'u pek uygunsuz kullanıyor. sonunda karısı anladı. ofisi bastı ama pek bir şey bulamadı. zaten adamın başına bir haller gelecek gibi. offred'e gelen paket kumandanı ile ilgilidir diye tahmin ediyorum. başka da ne olabilir ki? minicik bir paket.

.paketi alması için bunu tekrar kerhaneye yolladılar. kumandanına işve yaptı. çok beğendim ben seni tadın damağımda kaldı dedi. adam üzerindeyken suratını falan asıyor. az daha konuşabilirsin, özgürsün dedi. şaka gibi işte ya neyse.

.nick bir şeylerden şüphe etti, soruşturdu olayları. yemekhanedeki kadın da bundan şüphe etti. hepsi birbirinin kuyusunu kazıyor. sistemde herkes birbirini denetliyor resmen, çok acayip bu açıdan.

.derken odadan çıkamadılar ama kumandan zenciyi almış gelmiş. ilkin ben böyle iyiyim elleme beni dedi. sonra sen bana söz vermiştinli gözyaşları eşliğinde odayı terk etti. karının paketi alacağını zaten biliyorduk. kasaptan et alırken şak diye paket çıktı ortalığa. bu da sifon tesisatından bıçak yapmış, onla gözden bir siyahlıyı gebertip arabasını alıp kaçtı. nereye kaçabilir ki? bir sürü kontrol noktası var. bakalım gösterecekler mi?

--- spoiler ---