31 Mart 2015

the walking dead s05e16:

Conquer 

--- spoiler ---

.güzel oldu, son sahnede iyice kaptırmışım tutamadım kendimi patlattım bir kahkaha. adamlar iyi bağlıyor kendine. yine karakterler arası manyaklık ve gerim gerim gerip, sinirlere sarıyorlar insanı ama olayları bu yapacak bir şey yok.

.hele hele şu mal rahipten başlamak isterim bu yüzden. kattı karıştırdığı ortalığı, gitti silahsız beyaz bir t-shirt ile çıktı dışarı. hazırım dedi açtı ellerini zombiye ama götü yemedi tabi, hayatta kalması ağır bastı. önce zombiyi sonra yediği insanı öldürdü. döndü geri yerleşim yerine, kapıyı açık bıraktı! lan manyak mısın arkadaş? nasıl bir dağılmış psikolojidir bu? hepsini ben öldürdüm diye buradaki insanları ölüme terk ediyor. yetmiyor yamyamları kuşbaşı yaptılar diye sasha'yı suçluyor. ilk defa sasha'nın yanında oldum bu sezon. öldüreydi iyidi ama sürerler artık rahibi. herkesler bu malla konuşmak istiyor, adam çirkin bir karakter. ne kadar uzatırlar durumu bilmiyorum ama carl'ın velet halinden daha çok uyuz etmeyi başardılar, tebrik ediyorum.

.neyse ki yüce rick kanlar içinde yine günü kurtardı. güzel bir konuşma yapmak için güzel bir kamuflaj yaptı kendine. zombi kanına bulanmış bir surat ve bilgece sözler. değişmelisiniz dedi, böyle mal gibi olmaz dedi. dışarda insan ve zombiler var dedi. adam komple haklı ama önceki dellenmesi abartıydı. hele güvenlik meselesi değil de karı meselesinden çıktı olay, bunu da atlıyorlar ama o infaz görüntüsü harikaydı. bizim lider karının kocasını ekmek doğrarken yanlışlıkla elin kesilmesi gibi kesti. o ne lan? insan boğazını öyle keser mi? nasıl bilenmiş o satır?

.adam öldü gitti bok yoluna, ölmeyeydi yeni hörşıl bile olabilirdi. o derece bilge bir abimizdi ama rick'i haklı çıkartmak, yeni lider konumuna yükseltmek için öldürdüler abimizi. iyi de oldu güzel de oldu bu açıdan. itiraz edemedim yani. tam silahı sıkarken bizi morgan çıktı geldi. o ki doğru yoldan şaşmamış, kendini öldürecek adamları bile öldürmemiş bir arabaya kitlemiş yüce bir insan. resmen sopa itemini almış gibi, ninja kaplumbağalar gibi olacaklar yakında az kaldı hehe. 

.adam bunu gördü şaşırdı ve bölüm orada bitti. sonraki sezona benzer bir ikilem, insan öldürülür mü öldürülmez mi? ben bu adamları öldürmediydim arabaya kitlediydim, fotoğrafları buldulardı geldilerdi? savaştı, savunmaydı şeklinde geçecek ama tüm karakterler toplanıyor, korunaklı güzel bir yerdeler. bakalım işte tekrar da olsa geliştiriyorlar diyebiliriz.

.glenn meselesi de çok çılgıncaydı, adam öldüremedi. karakter olarak nerden nereye getirdiler, adam doğruların adamı gibi oldu. yapılması gerekeni yapıyor. şimdi bu eleman da itiraf falan edecek sürülecek belki de bilemedim artık neyse. ilk omzundan vuruldu, üstüne çullanan zombileri attı geldi, tek başına bir bıçakla zombi indiremeyen adamı indirdi. süpermen gibiydi, normalde elli kere öldürürlerdi ama öldürmeyen allah öldürmüyor, allah glenn'i korusun. maggie'ye bağışlasın.

.daryl meselesi de pek tatlıydı. tek başına yol alan kavuniçi kapşonlu bir elemanı takipteydiler. sonra pat kayboldu, bunlar erzak sandıkları konteynırlara yanaştılar ve açtılar. tuzakmış! morgan abimize saldıran tipler bu tuzağı kurmuş. zombileri müzikle içine dolduruyorlarmış. güzel fikir aslında. erzak diye gelen adamları zombilere yediriyorlar, kalanları bunlar tüketiyor. güzel sistem ama bizim esas adam daryl başı derde girince de karizmayı çizdirmedi.

.ilkin kaçtılar, arabaya sığındılar. derken saklanırız, çıkarız falan muhabbeti yapıp son bir sigara içeyim öyle gideyim gideceksem dedi daryl. gay oğlan da birlikte dedi ki bunları gay edecekler diye ödüm kopuyor, tam dışarı çıkacaktı ki morgan abimiz yetti, arabadan kurtardı bunları. gel dediler bizim toplulukta su güzel, yok dedi yalnız kurt morgan amma dedi haritayı göstererek, ben nerde olduğumu bilemiyorum. bir tarif etseniz ya... haritaya çok önceden rick'in adı ile bir not düşülmüştü, daryl bunu gördü ve sahne bitti. sonraki sahne sezonun son sahnesi oldu, rick ile görüştüler tekrar ve sezon bitti.

.carol'un fikir değiştirmesini de pek beğenmedim, ilkin rick'i adam öldür diye gazlayıp bellki gerek yoktur demesi, şaka gibi oldu biraz. hem sağlam karakter olarak gösterip hem böyle yalpalama olmadı pek. silah konusunda diğerlerine yalan söyleyip söylememek ve tabi michonne'nun durumu da var. rick temize çıktı olayları anlattı ama michone seni korumak için bayılttım dedi. ne alakaysa artık, oradan da bir u dönüşü çaktılar. sonuçta yerine oturdu her şey ama işte ayrıntılarda zorladılar durumu.

--- spoiler ---