13 Eylül 2014

outlander s01e05:

Rent

--- spoiler ---

.yolculuk olur bir şeyler olur dedik ama resmen bomboş geçiyor bölümler. sanki bir saat izlettikleri yetmiyormuş gibi olayları da sonuna saklıyorlar. sonraki bölüme meraklandırma hesabı. neymiş efendim ingiliz subayları ingiliz hatununu kurtarmaya gelmiş, sizi zorla mı tutuyorlar diyor. tabi ki hayır diyecek, aksi dizinin orada bitmesi demek. hayır demesi de çok anlamsız olacak üstelik.

.imdb mağduru gibi hissediyorum hala bilgilerinde bilim kurgu yazıyor ama yok bilim kurgu falan değil de, olamaz da... her zamanda yolculuk konusu olanı bilim kurgu diyeceksek işimiz var.

.ilkin hırsız sandı bizim iskoçları sonra ordu için para toplayan direnişçiler olduğunu fark etti. köy köy gezip kira topluyorlar. hali vakti olmayana da yardım ediyorlar falan filan. dougal mackenzie'nin kafa bir iyi bir kötü anlaşılan ya da hala çözemedik. 

.kendine iyi tiplerinden işte, kendi ırkına iyi, kendi topraklarına iyi sonunda kendi keyfine iyi hale geliyor. değerleri falan vardır da işte bizim hatun öğrenene kadar başına ne gelecek kim bilir. yine diyorum ki bu iskoçların yanında kalmasının hiç bir manası yok. ha ingilizler alsın götürsün kurda kuşa yem mi etsin? onu da bilmiyorum ama gereksiz bir hamleydi resmen.

.esas oğlan kapısının önünde nöbete geçti, nasıl düşünceli nasıl iyi bir insan, odaya davet ediliyor da girmiyor. tam bir beyefendi. sezon sonuna kesin sevişirler artık. hay allahım yahu, hani romantikler güzel de yapmayın etmeyin bu kadar da.

.korumacı erkeklerimiz misafirleri olarak ingiliz hatunun onuru için dövüştüler, o da iyidi de, ne bileyim koca bölüm buna mı sevinelim. sonra hatunun ağzını bozması, belden aşağı espiriler yapmasına mı gülelim? güldüm aslında şimdi yalan olmasın. oyuncular iyi ama yine de üzüldüm bir yandan hehe.

.iskoç dili, özel bir adı varda şimdi hatırlayamadım. onun çevirisinin olmaması bir tercih herhalde. anlaşılan bir dil konuşmuyorlar belki bilmiyorum ama eğer varsa bir manası çevirmeliler, yoksa manası niye böyle yapmak istemişler çok da iyi olmamış. hele uzun konuşmalar çok anlamsız oluyor. onun anladığını biz de anlıyoruz da buna mı kaldık yani?

--- spoiler ---