16 Temmuz 2014

Need for Speed


need for speed severlerden özür dileyerek başlayayım söze, pek beğenmedim. senaryosu olmamış, laf olsun diye yazmışlar herhalde senaryoyu. oyunun konusundan bihaberim, eski versiyonlarını biliyorum. bir kaç arabayı benzetebildim ama arabalar yollar ve yarışlar güzeldi. böyle devamlı yollarda film akıcı oluyor izleniyor ama sonra ben ne izledim şimdi ne anladık diyor insan. müzikler filme göre gayet iyidi. 

--- spoiler ---

.bir sürü göze çarpan şey var nerden başlasak? şimdi abimizin teki özel şöförlere yarış düzenliyor. ödül de diğerlerinin arabası, kazanan her şeyi alır diyor da araba mı kalıyor ulan? oyunda böyle bir bölüm vardı. arabasını mahvedene kadar yarışıyorsun falan filan. ödül olayı bir kere saçmaydı, ben anlamadıysam da özür artık.

.o kadar organizasyon yapıyor güya ama adamlara need for speed haritası dayıyor ve kendi kellesi ile anlatıyor. ulan kamera falan koy bir şey yap. o da hiç mantıklı gelmedi. zaten toptan bu organizasyon işi saçmaydı, hele bu organizasyon ile öç alma fikri hehe. güldürdüler. gülmek demişken son sahnedeki şişkoya da iyi güldüm, zenci de fena değildi.

.ardından arama modifiye etme olayı bu işlerin güzel fikri diye düşündürdüler filmin sonuna kadar ama o kadar uğraştıkları filmin sonuna kadar da bir karakter kazanan arabayı (mustang) iki saniyede hurdaya çıkardılar. dedim düzeltecekler falan mı nedir? neymiş efendim buna inanmış da arabayı sakladığı yerin kartını getiriyor salak kız. ulan baştan araştırsana, zaten kardeşinin katiline eleman ablasından daha çok üzülüyor. o da ayrı bir saçmalıktı bence.

.neyse hop dedik başka araba, esas veledi öldürdüğü araba falan diye gönderme yaptılar iyi güzel de o araba ile nasıl yarış kazanıyor? ne anladım ben modifiye işinden o zaman. bir de yok efendim araba adamın üstüne kayıtlı diye maval okuyorlar. mal mısın arkadaş, madem kayıtlıydı araba neden bulamadınız? elemanı götürüp hapse attınız.

.son sahneye geliyoruz, esas kötümüz takla atıyor, hakkı ölmek iken bizim eleman dönüyor kurtarıyor. herkes şaşırıyor sanki yarış öyle yapınca kazanılmayacak da arkadan biri geçecekmiş gibi... neyse kurtarıyor falan derken polisler geliyor. ülen hani kaçış? hani jammer? hani senaryo?

.neyse daha fazla uzatmayayım, zaten şehir içinde yarış meselesi de sahil yolunda kapışan tipler bunlar diye uyuz oldum bir yandan, oyun ayrı gerçek senaryo ayrı. şehir trafiğinde yarışın mantığı nedir? bir de uçak tutuyorlar bunun için falan. benim algımdan çok uzak şeylerdir belki, kusura bakmasınlar.

--- spoiler ---