10 Haziran 2014

game of thrones s04e09:

The Watchers on the Wall

--- spoiler ---

.bu sezonun kötü bölümlerinden biriydi bence. tamam oturup konuşma üzerine geçen bölümlere göre pek hareketliydi iyidi güzeldi ama toplamda bir şey de olmadı. boşa o kadar para harcamışlar gibi oldu. yine bölüm içinde de gereksiz dialoglar vardı. kapıya dayanmışlar adamlar karı kız derdinde falan. ha ölmeye değer ya da savaşmaya değer bir mana için dedilerse bilemem ama yine de bir yere oturtamadım bunları.

.final öncesi daha iyi bir bölüm bekliyordum, en azından ne olacaksa belli olsaydı. duvar düşecek mi? jon tek başına mı kurtaracak duvarı? öyle bir şey olacaksa kalan bölümde mi olacak? bunların hiç birini bitirmeden bitirecekler sezonu, buna da sinir oldum. bu kadar sündürülmemeli hikaye.

.kış geliyor muhabbeti havada kaldı bu sezonda, ak yürüyen abilerimiz nerdeler? ne ara hikayeye dahil olacaklar. bir dev bile nerdeyse halledecekti duvarı. kapıları ile övünüyorlar şudur budur derken, tek başına kapıyı kaldırdı eleman. ha madem kaldırabilecek ne diye fillerle kastırdılar orasını da anlamadım. zaten kış geliyor muhabbeti bu yabanilerin duvarı aşması muhabbeti idi ve bunun önünde tek engel jon snow, biraz basite indirgeme olur.

.kargaları kestiler  biçtiler ama bitmedi. nasıl 100 adammış ben bunu anlamadım. kızıl saçlımızın ölmesine yine de üzüldüm. jon bunu görünce  gülümsedi falan, okunu atamadı. derken velet öldürdü bunu, eh bütün bölümde tek dişe dokunur sahne idi.

.işin mantığını da anlamadım, madem öyle jon baştan kaçmalıydı duvardan, tek başına bir şansını denemeli, ölecekse ölmeli, dediği gibi nasılsa duvar bu kadar insana dayanmaz bu şansı denemeliydi. şimdi bir deneme saldırısında dağıldılar. bu kadar insan boşa öldü. yine sıfıra sıfır elde var sıfır oldu. konu bakımından boşa çekilmiş bir bölüm oldu bence. sadece uğraşmış aksiyon yapmışlar, haklarını yemeyelim diye daha ağır konuşmuyorum.

.dev karşısında şehit düşen elemanların yemini tekrar etme olayı da fena değildi biraz ama onun da devamını unuttular dedim, en son jon duvardan çıkana kadar.

.bu şişko sam'in tek değeri ak yürüyenleri öldürecek silah meselesi idi ki ona daha gelemediler şimdi yok karıyı öptüydü yok şuydu buydu. o göbekle savaşması mümkün mü?

--- spoiler ---