21 Haziran 2014

curiosity s02e14:

stonehenge

--- spoiler ---

.bölümlerinin listesinde göremedim. ek bir bölüm falan mı bilmiyorum ama ikinci sezonun son bölümüne ekleyerek isimlendirdim. yine ingiliz abilerimizin kendi tarihlerine hayranlığı falan filan gibi bir şey idi aslında. stonehenge hakkında da bir sürü belgesel zaten vardı. şimdi bu mallar o zamanın şartlarında tekrar edelim demişler ama tam yapamadılar da...

.uzaylılar getirdi demekten daha mantıklı belki ama yine de tam bir şey yapabildiklerini söyleyemeyiz. hele taşları deniz yolu ile taşıma meselesini bir bunlar mı akıl etmiş, neden o zamanlar için uygun bulmamışlar bunu onu da anlamadım. tam dikkatimi vermediğimi de itiraf edeyim. sadece takip ettiğim belgesel serisine dahil diye baktım.

.taşları bir oraya bir buraya bastırıp altına tahta koyarak yükseltmişler diyorlar. mümkün olduğunu da gösterdiler. yeterli bir cevap oldu mu? söz antik uzaylılarda artık.

--- spoiler ---