2 Ağustos 2013

Suisei no Gargantia e13:

Midori no Hoshi no Densetsu

--- spoiler ---

.on numara bir final oldu gerçekten, tüylerimi diken diken etti. sevgili chamber kendini feda etti. güzel de bir mantığa oturttular aslında bu yüzden de sevdim. en azından mantığını sevdim. böyle dipten babacan bir tavırla ledo'ya yaşamayı hak ediyorsun. mutlu bir hayat sür tarzında temennilerini bile beğendim. çok esaslı adammış bu chamber aga. feleğin chamber'inden geçmiş resmen. saygıyla şapkamızı çıkartıyoruz.

.ikinci güzel olay striker'ın tam olarak kendi başına hareket etmemiş olması idi. albay bu yönde bir gidişatta imiş zaten ve sonra ölmüş striker da onun yaptıklarını analiz ederek buna devam etmiş. karar vermenin ağırlığından bana taparak kurtulun demeye getirmiş. bildiğin tanrı olmuş, bana tapın, bana inanın bana teslim olun huzura erin diye ortalıklarda dolaşan bir makina. vakti zamanında böylesi de gelmişse dünyaya hakkaten tanrıcılık oynamış olabilir.

.buna karşılık chamber aga'nın verdiği cevaplar da çok manidar idi. insanlara hizmet etmek, robotların ilk prensibi miydi neydi? mantıksız düşünmek, karar vermeye muktedir olmayanların insan olmaması gibi güzel yerlerden laflar etti. güzel yazmış elemanlar. yoldan çıkmış robotu, yoldan çıkmamış aklı selim sahibi bir robot engellemiş oldu böylece. sonunda da yakalayıp kendini feda etti, pilotunu da kurtardı.

.sarışın eleman da kendi çapında kahraman oldu (pinion gibi bir şey ismi). korsan büyük memeli kızımız ilan-ı aşk etti ve onu kurtardı. gargantia'nın özel silahını gördük, böyle çok daha sofistike bir şey bekliyordum ama bildiğin uzun menzilli füze gibi bir şeymiş. o kadar mesafeden amy'nin işaretlemesi ile vurması da bir abartı tabi.

.amy ile ledo meselesi de hoş bir şekilde mutlu sona bağlamış oldular. mutlu sonlara çok pabuç bırakmam ama bunu sevdim. zaten ledo kendini feda etme öncesi chamber'ın son sorusuna tekrar amy'inin sesini duymaktan bahsetmesi de pek tatlıydı. o vakitten sonra chamber olayları kılıfına uydurup pilotunu kapı dışarı etti. her şeyleri sorguladığı ve bu yeni dünyada yerinin olmadığını düşünmekten kendini amy'nin kucağına atmış oldu. sonsuza kadar da mutlu yaşadılar. allahm mesut etsin. 

.bir özel bölümü kaldı sadece, seriyi burada bitirdiler anlaşılan. tabi isterlerse galaktik ittifaktan gemiler gelir yeni savaşlar falan çıkar. üstelik hideauzalar ile birlikte yaşamaya karar verdiler. onlar denizin altında, bunlar üstünde öyle yaşayacaklar hatta iletişim kurma yollarını bile arıyorlar falan. bu dünya insanları ve hideauzalar birlik olup galaktik ittifaka saldırırlar falan, olur yani devamı ama olmayacak sanırım. nasip bakalım, bu kadar bölüm sürüncemede götürüp finalde patlatmaları da garip oldu.

--- spoiler ---