26 Ağustos 2013

Sci Trek e04:

Neanderthals

--- spoiler ---

.pek fazla bir şey demediler, kesin bir şey olmadan neden böyle bir bölüm yapılır pek anlamıyorum. tamam teoriler var ama ortaya bir şey çıkınca yenisi çekilmez mi? nerdeyse her bir teoriyi duymuştum.

.neandertaller nasıl ortadan kalkmış belli değil, en son insan popülasyonu içinde erimiş olabilri deniyor idi. onu tekrar ediyorlar. yapılan dna araştırmalarında böyle bir bulguya rastlanmamış ama çok nadir olabilir diye bu ihtimalin ortadan kalktığı sonucuna çıkmıyormuş. peki ne sonucuna çıkıyor?

.insanların bunları öldürdüğü üzerine fikirler var idi, başka belgesellerde bundan bahsetmişler idi. bulgu yok deniyor. zekaları ile ilgili, resim yaptıklarına dair bulgular var diye duymuştum. öyle bir şey de yok dediler ama ölülerini gömmektir, yapılan dna analizinde dillerinin gelişmiş olabileceğine dair bir sürü kanıt zeki olduklarını da gösteriyor diyor.

.aptallıktan yok olmamışlar ise geriye mevsime ayak uyduramadılar, insanlar mevsim ve çevre hakkındaki bilgileri çevreye işliyorlardı ve her biri bundan haber alıp ona göre önlem alıyorlardı diyorlar. sırf bu yüzden ortadan kalkmış olabilirler mi? hiç mi sıcağa gidememişler yani? bunca sene dünyaya yayılmış bir varlık... bana pek sağlam fikir gibi gelmedi ama bunu da söylediler.

.sonuçta pek bir şey demediler, öyle iki saat kalın kaşlı küçük boylu kaslı insan canlandırmaları falan yaptılar o kadar. bulunan kemiklerden diriltmeleri falan biraz fena değildi ya gerisi boştu işte. bir de bilim kurgu yolculuğu ile ne ilgisi var onu çözemedim. program ismini ben çok yanlış anlıyorum galiba.

--- spoiler ---