16 Nisan 2013

dogtown s02e03:

Pit Bull Rescue

--- spoiler ---

.pitbull dövüşü yaptıran bir sporcu hapsi boyluyor. elli küsür pitbullu ne yapalım diye mahkeme kararı çıkıyor. rehabilite edilmelerine karar veriyorlar. hayvan severlerin bir kısmı uyutulsun bile demiş, öyle diyor bizim köpek şehri sakinleri...

.yirmi küsür tanesini bunlar alıyor, en kötülerinden imiş bunlar. üç adet köpeği de bölümün konusu yapıyorlar. durumları acayip tabi, biri anemi olmuş. kanında dövüş köpeklerinde görülen nadir bir parazit varmış. bu onu anemi yapıyor imiş. kalıcıymış ama birlikte yaşayabiliyor imiş kontrol altına alınca. bunlar da onu yapıyor.

.diğer köpek pek bir korkak köpek, insanlardan korkuyor deli gibi ama yem köpeği olarak kullanıldığını söylüyorlar. o garip, çünkü eğer madem köpeklerden zarar gördü devamlı neden köpeklerle daha rahat? belli ki insanlardan zarar görmüş ama öyle dediler, biraz üstün körü anlatıyor gibiler.

.hele eğitimler çok üstün körü gibi geldi bana tamam çok seviyorlar çok belli ama üstün körü geçmeseler iyimiş. son köpeğin dişlerini sökmüşler... yok artık dedim, ilk defa gördüm böyle bir şey. zorla çiftleştiriliyor imiş, ısırmasın diye diyorlar. bağladıkları bir yer varmış zorla çiftleşsin diye. garip valla hepsi, nesi rehabilite oldu anlamadım ama sonuçta dişsiz bir hayvan ne kadar zarar verebilir aslında? ha karşı taraftaki köpek ısırır ise o fena olur tabi...

.sonuç elli küsür köpekten yarısı sahiplendirilmiş, dövüşçü köpekler de rehabilite edilir mesajı verdiler ve bitirdileri. yılda bir milyon tane pitbull uyutuluyor dediler, rakam inanılmaz geldi bana. hafiften dikkat çekici olsun diye abartıyor gibiler bilgileri ya bilemedim artık.

--- spoiler ---